تولید بیش از ۲۰۰ تن ماهی در شیروان

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۲۰۲ تن ماهی در این شهرستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان تولید ماهی امسال در استخر‌های پرورشی شیروان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است و علت کاهش تولید ماهی در شیروان را شیوع بیماری کرونا و گران شدن خوراک و هزینه غذادهی به آبزیان عنوان کرد.

 محمدعلی مصباحی با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید ماهی در خراسان شمالی را دارد و عمده ماهی تولیدی آن قزل آلا است، افزود: امسال  ۵۵۷ هزار قطعه ماهی سردابی و ۱۰ هزار و ۳۰۰ قطعه ماهی گرمابی در استخر‌های پرورش ماهی شیروان رهاسازی شده است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به کیفیت بالای ماهی قزل آلای شیروان، تولیدات این شهرستان به استان‌های گلستان و خراسان رضوی نیز ارسال می‌شود که اینک فروش هر کیلوگرم ماهی توسط تولیدکننده، ۲۰۰ هزار ریال است که در بازار با قیمت هر کیلوگرم ۲۸۰ هزار ریال به مصرف کننده عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


مصباحی با اشاره به مصرف پایین ماهی توسط مردم در سال‌های گذشته افزود: امسال با گران شدن گوشت قرمز استقبال مردم برای خرید و مصرف گوشت ماهی در این استان افزایش داشته است.

او سرانه مصرف ماهی در استان خراسان شمالی را سالانه ۷.۱ کیلوگرم دانست که میانگین کشوری این سرانه ۹.۲ کیلوگرم است.

شهرستان شیروان ۲۳ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و ۵ مزرعه ماهی گرمابی دارد.
انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.