تلفن همراه در استان سمنان بیش از یک میلیون مشترک دارد/ ۲۱۹ روستای استان دارای پوشش اینترنت است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۵۹ مشترک فعال تلفن همراه در استان سمنان وجود دارد که نشان از روند مطلوب توسعه ارتباطات در این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدیاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: یکی از الزام‌های مهم اقتصاد دیجیتال و توسعه فناوری‌های نوین دنیا تامین زیرساخت‌های ارتباطی شهر‌ها و جاده‌ها است و افزایش شمار مشترکان اینترنت و تلفن همراه نشان از عملکرد مطلوب در تامین زیرساخت ارتباطی است.

او ادامه داد: سال ۹۶ تعداد مشترکان فعال تلفن همراه در استان سمنان ۸۶۷ هزار و ۳۱۰ بود، اما اکنون تعداد مشترکان با افزایش ۳۶ درصدی به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۵۹ مشترک رسیده است.

سیدیاسر حسن‌پور بیان کرد: سال ۹۶ تعداد مشترکان اینترنت پهن باند ثابت و سیار در استان سمنان ۵۵۹ هزار و ۴۱۷ مشترک بود و اکنون با افزایش ۴۱ درصدی تعداد مشترکان به ۷۸۳ هزار و ۸۶۰ مشترک رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: براساس آمار، ۷۸.۹۱ درصد خانوار‌های استان سمنان به اینترنت دسترسی دارند و این میزان دسترسی از دیگر نشانه‌های توسعه ارتباطات در استان سمنان است.

او با بیان اینکه تمام شهر‌های استان سمنان تحت پوشش اینترنت ۴G است، اظهار داشت: ۹۵.۷۴ درصد جاده‌های استان تحت پوشش همراه اول و ۷۰.۲۱ درصد جاده‌ها تحت پوشش ایرانسل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان سمنان گفت: ۲۱۹ روستای استان دارای پوشش اینترنت است.

۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند.

استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.