هشدار عشایر سوریه به آمریکا و ترکیه درباره تداوم اشغالگری

عشایر سوری در استان حسکه تداوم اشغالگری آمریکا و ترکیه در سوریه را محکوم کردند و از همه جوانان خواستند به صفوف مقاومت در برابر اشغالگران بپیوندند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن، ساکنان حومه قامشلی در استان حسکه در اعتراض به قانون سزار آمریکا و حضور نیرو‌های بیگانه در سوریه تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان با برافراشتن پلاکاردهایی، خواهان خروج اشغالگران از سوریه و برداشتن تحریم‌ها از سوریه و مردم آن شدند. آنان همچنین پرچم آمریکا را آتش زده و بر مخالف مردمی با هر حضور بیگانگان تاکید کردند.

ساکنان حومه قامشلی بر آمادگی خود برای آغاز مقاومت مردمی فراگیر جهت بیرون راندن اشغالگران و باز پس گیری حاکمیت ملی در تمام خاک سوریه تاکید کردند.

از سوی دیگر، در محله «طی» در شهر قامشلی شورای عشایر استان حسکه سوریه با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با قانون سزار اعلام کردند و از ترکیه و آمریکا خواستند که خاک سوریه را ترک کنند.

آن‌ها به صورت ضمنی از آغاز مقاومت مردمی که اشغالگران را به خروج از خاک سوریه واردار کند، خبر دادند.

عشایر در استان حسکه، آمریکا را به حمایت از طرح‌های جدایی طلبانه که وضع منطقه را تغییر می‌دهد و میان ساکنان این منطقه فتنه انگیزی می‌کند متهم کردند.

در این بیانیه بر ضرورت بازگشت تمام جوانان و حتی اشغالگران به اصالت خود، قبل از اینکه فرصت‌ها از دست برود و پیوستن به صفوف ارتش سوریه برای مقاومت و مقابله با اشغالگری و تروریسم و آزادی خاک سوریه تاکید شد.

در این بیانیه نیرو‌های دموکراتیک سوریه دست نشانده‌های اشغالگران آمریکایی عنوان شدند و از آنان خواسته شد به پروژه آمریکایی، اجرای طرح آن‌ها در محاصره مردم و ممانعت از حل و فصل سیاسی مسائل و بازسازی کشور نپیوندند؛ چرا که اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای خواستار تسلط بر مناطق بیشتری از سوریه و غارت ثروت‌های آن هستند.

عشایر حسکه مسئولیت تاریخی و اخلاقی از دست رفتن حتی یک وجب از خاک سوریه را بر عهده شبه نظامیانی دانست که خارج از صفوف مبارزه ملی قرار دارند.

در این بیانیه تمامی جوانان و اقشار مردم به دوری از مزدوری در راستای منافع اشغالگران و ایستادن در کنار مقاومت مردمی برای بیرون راندن آمریکایی‌ها و هدف قرار دادن تمامی نیرو‌های غیر قانونی آن فراخوانده شدند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار