از بین رفتن تعدادی درخت"ارس" در آتش سوزی اتفاق افتاده در کوه بهار

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از سوختن چندین اصله درخت ارس در آتش سوزی منطقه کوه بهار جاجرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه کوه بهار در شهرستان جاجرم گفت: آتش سوزی از عصر روز گذشته آغاز شد و تا ساعت چهار صبح ادامه داشت، اما اکنون آتش به طور کامل اطفاء شده است.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی با بیان اینکه در این منطقه رویشگاه درختهای باارزش ارس نیز وجود دارد، افزود: در آتش سوزی رخ داده شده تعدادی از درختهای ارس در آتش سوختند، اما تلاش یگان حفاظت و مردم بومی منطقه سبب شد تا آتش به بخشهایی که جنگلهای ارس وجود داشت، نرسد.

او اظهار کرد: از آنجاییکه آتش سوزی در شب اتفاق افتاد هنوز تعداد درختهای دچار حریق شده اعلام نشده است.


بیشتر بخوانید


حیاتی گفت: علاوه بر آن منطقهای که دچار آتش سوزی شده بود رویشگاه گیاه گون نیز بوده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی غفلت چوپانها که سبب شده بود تا منطقه دچار آتش سوزی شود.

او خاطرنشان کرد: تعداد آتش سوزیهای اتفاق افتاده طی سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و به طور میانگین حداقل هر سه روز یک فقره آتش سوزی در استان رخ میدهد.

گفتنی است درختان ارس یکی از گونههای گیاهی خاص خراسان شمالی است که رویشگاه این درختان در منطقه ایران تورانی این استان است.

مقاومت یکی از خصوصیات مهم درختان ارس است و علاوه بر آن درختهای ارس به اشعه فرابنفش خورشید مقاوم هستند، بنابراین میتوانند در ارتفاعات و همچنین سرما را به خوبی تحمل کنند.

درختان ارس از جمله درختهایی هستند که در این استان از قدمت بالایی نیز برخوردار هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.