شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

۱۲۰ اتوبوس به ناوگان تهران اضافه می‌شود/ ۶۰ درصد اتوبوس‌های تهران بالای ۱۰ سال عمر دارند

حناچی جزییات اقدامات انجام شده برای افزایش اتوبوس‌های تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت گفت: بر اساس توافقی که با خودروسازان داخلی انجام شده بود تفاهمی برای خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس منعقد کرده بودیم.

شهردار تهران با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه از اختیارات شرکت اتوبوسرانی بیشتر بود و مجوز آن باید از سوی شورای شهر ارائه می‌شد اظهار کرد: امروز این مجوز را با دو فوریت از شورا خواستیم تا تلاش کنیم نقایص موجود در آن را حل کنیم.

او با اشاره به اینکه در تهران ۵۸۰۰ اتوبوس فعال داریم که ۶۰ درصد آن‌ها عمر بالای ۱۰ سال دارند و باید نسبت به نوسازی آن اقدام کنیم اظهار کرد: باید اقداماتی برای نوسازی اتوبوس‌ها انجام شود و این قدم اول بود و ما تلاش کردیم تا هرچه اتوبوس در داخل کشور موجود است را خریداری کنیم.

حناچی خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های داخلی دوباره برای تامین اتوبوس اعلام آمادگی کنند از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم و اتوبوس‌ها را برای اضافه شدن به ناوگان خریداری می‌کنیم.

شهردار تهران در خصوص اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: بعضی از ساختمان‌ها که به عنوان ساختمان‌های ناایمن شناخته می‌شوند در زمانی ساخته شده اند که اجرای مقررات ملی ساختمان اجرا نمی‌شده است.

او با تاکید بر اینکه به طور کلی حدود ۳۳ هزار بنا که نا ایمن شناخته شدند وجود دارد اظهار کرد:ناایمن بودن این ساختمان‌ها به مرور به مالکان آن‌ها ابلاغ خواهد شد و اعلام می‌شود که ساختمان آن‌ها در چه وضعیتی قرار دارد.

حناچی افزود: در این حوزه خلاء قانونی وجود دارد که صرفا اعلام ناایمن بودن کافی نیست اگرچه که دادستان در این زمینه همراه است.

او با بیان اینکه داشتن نقشه‌های همه این پلاک‌ها امری ضروری است گفت: از سال ۱۳۸۶ نقشه همه ساختمان‌های ساخته شده را داریم، اما قبل از آن این نقشه‌ها وجود ندارد.

حناچی در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر زمان بازسازی نمای میدان حسن آباد که پارسال آتش گرفت گفت: نمای این میدان برعهده شهرداری است، اما داخل آن به عهده بخش خصوصی است که مسابقه‌ای در این زمینه برگزار شده و نتایج آن نیز مشخص شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار