اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه مسکن سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن این استان اختصاص یافته که ۷۰ درصد این اعتبار درون این منطقه در گردش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه در بخش عمرانی سیستان و بلوچستان فرصت اشتغال مناسبی ایجاد شده است اظهار داشت: هم اینک تمام نیاز‌های حوزه عمرانی و ساخت مسکن از جمله اسکلت، تیرچه، ماشین آلات، نیروی کار و ... از درون همین استان تامین می‌شود.

او با بیان اینکه هر پروژه عمرانی باعث اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر غیرمستقیم می‌شود افزود: اکنون ۲ هزار گروه کاری در این حوزه سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ هزار واحد مسکونی در این استان ساخته، در حال ساخت و بازسازی است بیان کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد در حوزه مسکن محرومان، ۲۵ هزار واحد بازسازی، بیش از ۲۰ هزار واحد حاشیه شهر، چهار هزار واحد اقدام ملی و موارد دیگر است.

منبتی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه ساخت و بازسازی مسکن سیستان و بلوچستان در دست اقدام دارد که از جمله آن‌ها ساخت و بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل است.

او تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در سیلاب اخیر جنوب این استان دچار خسارت شده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد شهری است.

مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ساخت هر واحد روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به همراه ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و برای هر واحد شهری ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: در بخش معیشتی، تعمیرات و دام ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان وام بلاعوض به مناطق آسیب دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

منبتی به کار‌های انجام شده در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۵۰ مورد آواربرداری، هشت هزار و ۱۰۰ مورد پی‌کنی، چهار هزار مورد فونداسیون، اسکلت و آرماتوربندی تا کنون انجام شده است.

او در زمینه ساخت مسکن محرومان تصریح کرد: ۶ هزار واحد مسکن محرومان روستایی ساخته و تحویل متقاضیان شد و هفت هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز از سوی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعطا شد که در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن در باره اجرای طرح هادی روستایی در سیستان و بلوچستان گفت: تهیه طرح هادی روستایی تاکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده، اما در حوزه اجرا تنها ۶۶۱ روستای این استان بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: سه هزار و ۴۴۲ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت سیستان و بلوچستان شامل این طرح هستند که در صورت اعطا اعتبار مناسب تا ۲ سال آینده این طرح در تمام روستا‌های مشمول استان انجام خواهد شد.

منبتی به ساماندهی حاشیه شهر‌های زاهدان و چابهار به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان و بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر چابهار در نظر گرفته شده است که با ۶۰ درصد نظام مهندسی و ۴۰ درصد تسهیلات بنیاد و با اعطا زمین، صدور، نظارت و نقشه رایگان انجام خواهد شد.

او ادامه داد: با هدف ساخت مسکن روستاییان و استفاده از تسهیلات شرعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مجمع فقهی اهل سنت سیستان و بلوچستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده که طبق این تفاهم‌نامه، بنیاد مسکن متعهد می‌شود با تقاضای روستاییان مبنی بر ساخت مسکن از طریق عقد مشارکت موافقت کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار