فعالیت پیام مشاور برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از آغاز فعالیت پیام مشاور وبرنامه‌های تربیتی در فضای مجازی خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و استمرار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در تعطیلات تابستان گفت: خدمات مشاوره‌ای وروانشناختی پیام مشاوربه منظور ایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در فضای مجازی شاد ارائه می‌شود.

رنجبر با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامه‌های پرورشی، فرهنگی ومشاوره‌ای در تعطیلات تابستان گفت: به صورت روزانه وهدفمند محتوا‌های تربیتی و پیام‌های مشاوره‌ای برای دانش آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دوره‌های تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول و دوم ارسال می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی را با محوریت حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری وکاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه می‌دهند.

او با تاکید براهمیت آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش ویژه‌ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

رنجبر ادامه داد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب باکودکان با نیاز‌های ویژه نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی، محدودیت‌ها وعلاقمندی‌های کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را بعنوان یکی از محور‌های فعالیت‌های آموزش وپرورش استان دانست واظهارداشت: مشاور، دانش آموز را در خودشناسی، مسئولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیاز‌های فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش‌های مطلوب یاری می‌دهد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.