۲ هزارو ۲۰۰ فقره درخواست سرمایه‌گذاری صنعتی در زنجان وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، گفت: دو هزار و ۲۱۷ فقره درخواست سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان وجود دارد وسرمایه گذاری این درخواست سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و برای ۶۳ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رامین میرزایی در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با اشاره به برنامه‌های سال ۹۹ در راستای برنامه‌ریزی و اقتصاد گفت: اخذ مصوبه سند آمایش سرزمینی استان و تلاش برای اجرایی کردن آن، اجرایی کردن نتایج مطالعات توسعه اشتغال و منظومه روستایی و پیگیری اجرای پروژه‌های جهش تولید با همکاری بانک‌ها و بخش خصوصی از جمله برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالجاری است.

او  با بیان اینکه ۶۵ پروژه در نقشه راه جهش تولید استان، تدوین و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ مورد به تصویب رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، با بیان اینکه در سال‌جاری برنامه‌ریزی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سه بخش اصلی کشاورزی، صنعتی و خدماتی انجام خواهد شد، گفت: در بخش کشاورزی اولویت با بهبود بهره‌وری است.

میرزایی با بیان اینکه در بخش کشاورزی به تکمیل زنجیره تولید تاکید شده است، اظهار کرد: در بخش کشاورزی بیش از چهار پروژه اجرا می‌شود.

او گفت: بخش صنعت از بخش‌های پایه و محور استان است و در حال حاضر هزار و ۲۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۴۳ هزار نفر فعال می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، تصریح کرد: دو هزار و ۲۱۷ فقره درخواست سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان وجود دارد وسرمایه گذاری این درخواست سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و برای ۶۳ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

میرزایی تاکید کرد: صنعت نساجی، روی و برق از محور‌های صنعت استان زنجان می‌باشد و صنایع محصولات شوینده و بهداشتی و غذایی نیز در زنجان توسعه خواهد یافت.

او از فعالیت ۳۲۱ معدن فعال در زنجان خبر داد و گفت: از ۷۵ ماده معدنی موجود در کشور ۳۷ ماده معدنی در زنجان وجود دارد.
 
میرزایی گفت: در بخش تجارت نیز شمش روی، کنسانتره سرب، کاغذ کرافیت، ترانسفورماتور و انواع سیم و کابل، مهمترین کالاهای صادراتی استان زنجان هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ستان زنجان، ابراز داشت: سهم بخش خدمات و گردشگری در زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و سرمایه گذاری در این بخش باید تقویت شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ali
۲۲:۱۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
خدا نکنه کارشون به ادارات و نظام مهندسی بیوفنه که اونوقت 22 دونفر هم ازشون نمیمونه