معاون حمل و نقل شهرداری در جمع خبرنگاران:

دولت و شهرداری مسئول کاهش فاصله گذاری اجتماعی هستند

هاشمی گفت: دولت با همکاری شهرداری‌ها باید اتوبوس‌ها را افزایش دهند تا مانع کاهش فاصله گذاری اجتماعی شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به لایحه‌ای که امروز از سوی این معاونت به شورای شهر ارائه شد تا براساس آن اختیارات مجمع اتوبوسرانی شهر تهران تا سقف ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد گفت: یک دستگاه اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و تعمیر اساسی ۱۰ اتوبوس حدود چهار میلیون تومان می‌شد که از حجم اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی بیشتر بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: طبق مصوبه امروز شورا، اختیارات مجمع ۱۰ برابر شده و می‌توانیم گام‌های بهتری در راستای نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها برداریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی کردیم که هزار دستگاه اتوبوس را اورهال کرده و قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس نو را هم تا پایان سال به نتیجه می‌رسانیم اظهار کرد: این کار فرایند سختی است، چون که باید کارخانجات تولید اتوبوس احیا شوند و زمان‌بر است.

او در خصوص کمبود واگن اظهار کرد: ۱۴۰۰ واگن کم داریم، البته در حال تنظیم قرارداد ساخت ۲۱۰ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران هستیم و این در حالی است که قرارداد تولید ۶۳۰ واگن نیز که سه سال پیش در دولت تصویب شده بود اخیرا با کمک بانک مرکزی به نتیجه رسیده است.

او خاطر نشان کرد:از آنجایی که ۲۴ ماه طول می‌کشد که این ۶۳۰ واگن در اختیار ما قرار گیرد، به خرید و تولید ۲۱۰ دستگاه امیدوارتر هستیم که البته باید قرارداد آن امضاء شود و پیش پرداخت را بپردازیم.

هاشمی در ادامه گریزی به وضعیت طرح ترافیک و اجرای آن در شرایط کرونایی زد و گفت: اساس طرح ترافیک یک بحث انضباطی است که سابقه طولانی دارد و هدف آن هم کاهش تراکم خودرو و آلودگی در مرکز شهر بوده است.

هاشمی افزود: نبود طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا، سفر‌های بی‌هدف به حوزه مرکزی شهر را افزایش می‌دهد که این مسئله آسیب‌زا است و باعث نشر ویروس می‌شود، اما بار‌ها اعلام کردیم که ما در مورد وضعیت طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

او در خصوص میزان تاثیر حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا اظهار کرد: من نمی‌توانم در مورد علل شیوع بیماری و چرایی افزایش آمار صحبت کنم، اما بررسی‌ها نشان داده بود که با فعال شدن مشاغل و عادی شدن زندگی تا سقف ۱۰ درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش می‌یابد که آمار‌ها نشان می‌دهد فعلا در همان سقف هستیم.

او با تاکید بر اینکه شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا برنامه‌های مهار خود را آغاز کرده بود و در هفته‌های اخیر نیز این موضوع تشدید شده است، اظهار کرد: در خطوط انبوه‌بر مثل مترو و اتوبوس بی آر تی استفاده از ماسک ۹۷ الی ۹۸ درصد است، اما موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به نیاز سفر ارتباط دارد و برای انجام این مهم باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

او در خصوص اینکه مسئولیت کاهش فاصله اجتماعی بر عهده کیست، اظهار کرد: افزایش اتوبوس توسط دولت و شهرداری می‌تواند باعث افزایش فاصله اجتماعی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
"هاشمی در ادامه گریزی به وضعیت طرح ترافیک و اجرای آن در شرایط کرونایی زد و گفت: اساس طرح ترافیک یک بحث انضباطی است که سابقه طولانی دارد و هدف آن هم کاهش تراکم خودرو و آلودگی در مرکز شهر بوده است"
دقیقا برعکس! طرح ترافیک باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا میشه و هدفش کسب درآمد برای شهرداری هستش ولا غیر!!!! تا قبل 17 خرداد همه چی خوب بود ولی با شروع طرح هم هوا و هم ترافیک غیر قابل تحمل شد تا شهرداری درآمدش کم نشه
آخرین اخبار