توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت؛

اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان مناطق محروم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برنامه این دانشگاه برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان مناطق محروم توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری با محوریت فعالیت‌های انجام شده دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ایام بیماری کرونا، برنامه های دانشگاه در حوزه دانشجویی و فرهنگی برای ترم تحصیلی آینده و وضعیت خوابگاه ها برگزار شد.

در این نشست سیاوش خرسندی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا معاونت فرهنگی و دانشجویی بدون وقفه مشغول خدمت و توسعه زیر ساخت های فیزیکی و نرم افزاری بوده است. اقدامات دانشگاه در سه بخش عمرانی، ستادی و دانشجویی فر هنگی ادامه پیدا کرد. در حوزه فرهنگی مجتمع ورزشی دانشگاه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خرسندی ادامه داد: در ۵ سال گذشته در راستای ارتقا خوابگاه‌های درجه ۴ و ۵ فعالیت کرده ایم و بودجه ای حدود یک و نیم میلیارد برای آنها در نظر گرفته شد که طی دو ماه آینده به رتبه ۲ ارتقا پیدا خواهند کرد. در حوزه عمرانی تجهیز و راه اندازی سالن سخره نوردی، ساخت رختکن برای زمین فوتبال، خرید زمین به قیمت ۶ میلیارد برای ساخت خوابگاه با ظرفیت ۳۰۰ دانشجو، شروع اقدامات اجرایی برای پیشخوان متمرکز امور دانشجویی با هدف تجمیع پیشخوان خدمات دانشجویی، خرید و نصب دو دستگاه یونیت دندانپزشکی و تقویت کلینیک دندانپزشکی دانشگاه از جمله اقدامات ما بوده است.

او درباره خدمات ستادی گفت: در ایام شیوع کرونا کلیه ادارات ۹ گانه دانشگاه به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات آماده بوده اند. تشکیل مستمر کمیته سلامت و تامین لوازم و مواد مورد نیاز، تشکیل پلیس سلامت در دانشگاه و مراجعه این پلیس به قسمت های مختلف دانشگاه، تشکیل مستمر شورای های اداری، تشکیل مستمر کمیسیون موارد خاص و رسیدگی به وضعیت دانشجویان، تشکیل پویش همدلی برای کمک به افراد آسیب دیده و جمع آوری و توزیع بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توسط کارکنان، استادان و دانشجویان، تشکیل صندوق نیکوکاری با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون با هدف کمک به دانشجویان و کارکنان آسیب دیده و پیش بینی اعطای هزار تا ۵ هزار بورس تحصیلی به صورت بلاعوض به صورت سالانه به دانشجویان مناطق محروم و خانواده های کم بضاعت برای تامین هزینه های تحصیلی این افراد از جمله اقدامات حوزه ستادی بوده است.

تخصیص ۸ میلیارد وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ادامه گفت: سال گذشته ۸ میلیارد وام دانشجویی به دانشجویان این دانشگاه ارائه شد.

او ادامه داد: صندوق نیکوکاری غیر دولتی است و از بودجه دانشگاه در آن هزینه نخواهد شد. طرح مشاوره تحصیلی برای دانشجویان دو ترم مشروطی شروع کردیم تا وضعیت این دانشجویان آسیب شناسایی شود.

خرسندی تصریح کرد: در ایام کرونا برنامه فرهنگی برای دانشجویان تدوین شد، به طوریکه روز معلم و استاد به صورت آنلاین برگزار شد، اجرای برنامه های انگیزشی در مرکز مشاوره دانشگاه همانند کمپین در خانه بمانیم و کمپین خدا قوت دانشجو، اجرای چالش ورزش در خانه از جمله سایر اقدامات ما بوده است.

او درباره میزان ابتلای دانشجویان این دانشگاه  به کرونا گفت: اطلاعاتی در این باره جمع‌آوری شده ولی این اطلاعات خیلی قابل اتکا نیست به این دلیل که برخی از افراد اکراه دارند که سایرین از بیماری آنها مطلع شوند؛ بنابراین اطلاعات ما بر اساس خود اظهاری است. با شیوع ویروس کرونا خوابگاه ها را تخلیه و حضور و غیاب کلاس ها را منتفی کردیم تا دانشجویان از خوابگاه خارج شوند. در دو هفته ابتدایی کرونا که دانشجویان در خوابگاه و دانشگاه حضور داشتند، موردی از ابتلا نداشتیم.

خرسندی ادامه داد: از ابتدایی تیر نزدیک به ۲۸۰ دانشجو در خوابگاه ها اسکان داده شده اند در حالی که ظرفیت ما ۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو است. در هر اتاق یک دانشجو اسکان داده شده است. در یک هفته گذشته دو مورد ابتلا به کرونا که البته هنوز نتایج تست آنها مثبت اعلام نشده است اطلاع رسانی شده که سریعا قرنطینه شدند تا در خوابگاه مشکلی نداشته باشیم.

او افزود: تعداد زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، درخواست حضور در دانشگاه را دارند و دانشجویان شهرستانی از این شرایط آسیب دیده اند. در تلاشیم که دانشجویان در محیط ایمن حضور پیدا کنند. امیدواریم که شرایط به گونه ای پیش نرود که مجبور به تعطیل کردن خوابگاه ها شویم. اولویت اسکان ما دانشجویانی بوده اند که برای دفاع و تهیه پروپوزال، تز و تحقیقات صنعتی نیاز به حضور داشته اند. به دانشجویانی که در تحقیقات صنعتی هم فعالیت داشته اند اجازه اسکان در خوابگاه را داده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.