معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کردستان اجرا می‌شود

برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت با هدف خود مراقبتی در کردستان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلسه روند تشریح برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت امروز با حضور دکتر فرزین رضاعی، معاون امور بهداشتی، مدیر گروه‌های معاونت بهداشتی و مدیر روابط عمومی صبح امروز (کمیته درون بخشی) در محل سالن جلسات دفتر ریاست در ستاد مرکزی برگزار شد.

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه گفت: چارچوب و ساختار اجرایی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح دانشگاه، مدیریت‌های شبکه، مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و روستا‌ها تکمیل شده و پس از اطلاع رسانی پیرامون اجرای این برنامه در سطح جامعه در طی هفته آینده اجرا خواهد شد.

اوهدف از اجرای این طرح را توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه جهت خودمراقبتی، بهبود سواد سلامت جامعه و همچنین جزو برنامه مبتنی بر مشارکت جامعه در برنامه بهداشتی عنوان کرد.

قادری تصریح کرد: در راستای این طرح در هر خانوار یک نفر از اعضای خانواده که دارای سواد خواندن و نوشتن باشد به عنوان سفیر سلامت انتخاب خواهد شد و به ازای ۲۰ تا ۴۰ نفر سفیر نیز یک نفر از آن‌ها به عنوان رابط سلامت انتخاب می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه محتوای آموزشی مورد نیاز از طریق کارشناسان مراقب سلامت طی برگزاری جلسات آموزشی (حضوری و یا شبکه‌های مجازی) در مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار رابط سلامت قرار داده خواهد شد، افزود: رابط سلامت نیز اطلاعات و محتوای آموزشی را به صورت جلسات آموزشی گروهی (حضوری و یا شبکه‌های مجازی) در اختیار سفیران سلامت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.