ادعای عجیب مصطفوی درباره ضمانت گرفتن فیفا از مسئولان فدراسیون فوتبال

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: فیفا از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تعهد یک میلیون دلاری بابت دروغ نگفتن گرفته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد علنی شدن و شفاف سازی قراردادها، اظهار داشت: وقتی حدود ۱۸ سال پیش طی یک شب لیگ را بدون زیرساخت، حرفه‌ای اعلام کردیم، عدم شفافیت به طور طبیعی به وجود می‌آید. کنفدراسیون فوتبال آسیا و سازمان جهانی فوتبال برای مقدمات حرفه‌ای شدن یک کشور صد‌ها کتاب نوشته اند، اما در ایران ورقی از آن خوانده نشده است.

او افزود: به اعتقاد فیفا ابتدا باید به کادر سازمان لیگ آموزش داده شود، سپس آموزش مدیران باشگاه ها، بازیکنان و کادر فنی در اولویت است. ایراد ما این است که حتی یک قانون حرفه‌ای را هم ایجاد نکرده ایم. وقتی شفافیت در کار نیست، پنهان کاری به وجود می‌آید. هیچ کدام از تیم‌های ما ملزومات حرفه‌ای شدن را ندارند.

او ادامه داد: ما به فیفا دروغ گفته ایم و آن‌ها این موضوع را فهمیده اند. به همین دلیل افراد دیگری در راس کار قرار گرفتند و از آن‌ها تعهدی یک میلیون دلاری برای دروغ نگفتن گرفته اند. اهمیت فوتبال زیاد است، زیرا میلیون‌ها نفر به تماشای آن می‌نشینند.

مصطفوی بیان کرد: وقتی رئیس فدراسیون به جای جواب دادن فقط می‌خندد و ۱۰ سال مسئول فوتبال بوده است، نمی‌توان به شفاف سازی امید داشت. آن چیزی که اکنون مهم است ایجاد شفاف سازی و قانون گذاری مناسب است. برای مثال یک کفاش را بجای دکتر در راس کار قرار ندهند. در فوتبال ایران نبود شفافیت باعث تخلفات زیادی تا این لحظه شده است. این موضوع شاید نشدنی باشد، اما باید از یک جایی شروع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار