رییس جهاددانشگاهی استان سمنان:

ذخیره خون بند ناف در جهاددانشگاهی سمنان از ۶۰۰ نمونه فراتر رفت

حسن رهایی گفت: بیش از ۶۰۰ نمونه از خون بند ناف از زمان تاسیس نمایندگی رویان در استان ذخیره‌سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن رهایی رییس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به فعالیت هفت ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در استان سمنان، گفت: این نمایندگی از سال ۱۳۹۲ تا کنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت رسانی است و تا کنون بالغ بر ۲ هزار مراجعه و ۶۰۰ مورد ذخیره‌سازی ثبت شده است.

او از رشد ۳۳ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی این استان در بهار ۹۹ خبر داد و افزود: این میزان افزایش مورد با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا حاصل شد.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهمترین وظیفه این نمایندگی طلاع رسانی، جمع آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده‌های متقاضیان است.

حسن رهایی ابراز داشت: ذخیره سازی خون بندناف نوزادان از سال ۱۳۸۴ تا کنون در ایران در حال اجرا است و تا کنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نمونه در کشور ذخیره سازی شده است و بیش از ۱۰۰ پیوند از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب العلاج توسط بانک عمومی و خصوصی رویان انجام شده است.

او گفت: ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع رسانی در خصوص کاربرد‌ها و مزایای سلول‌های بنیادی خون بندناف به مراجعان، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیرامون فواید ذخیره سازی خون بندناف برای مادران باردار و زوج‌ها، برگزاری جلسات توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی، پخش بروشور‌های آموزشی در تمامی مطب‌های زنان زایمان و مطب‌های رادیولوژی، از مهمترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان، از امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: کسب عنوان نمایندگی برتر در کشور در سال‌های ۹۳، ۹۵ و ۹۷ بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریز شده در سال ۹۶ و بیشترین درصد رشد ثبت قرارداد‌های اینترنتی در کشور در سال ۹۸ از جمله موفقیت‌ها و عنوان‌های کسب شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان در سطح کشور است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار