استاندار مرکزی:

روند کاهش آلودگی هوای شهر اراک مطلوب است

آقازاده گفت: روند کاهش آلودگی هوای شهر اراک در طول چهار سال گذشته مطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت:در طول چهار سال گذشته روند کاهش آلودگی هوای شهر اراک نیز مطلوب بوده است که به خاطر اقداماتی است که دولت انجام داده و تلاش سازمان‌های مردم نهاد و پافشاری مردم برداشتن هوای پاک نیز موثر بوده است.

آقازاده افزود: شهر اراک در سال ۹۵ تعداد ۱۰۵ روز آلوده، در سال ۹۶ تعداد ۶۳ روز آلوده، در سال ۹۷ تعداد ۴۷ روزآلوده و در سال ۹۸ تعداد۵۳ روز آلوده داشته است و در سال ۹۹ از ابتدای سال تاکنون ۴۷ روز هوای اراک پاک و سالم بوده است.

او اضافه کرد: کمربند فضای سبز اطراف شهر اراک نمونه‌ای از کار‌های موثر در کاهش آلودگی هوا است که در این دو سال اخیر بیش از سه هزار هکتار به فضای سبز اطراف شهر اراک افزوده شده است.

میرزایی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی هم گفت: نسبت به سال گذشته بعد از تبریز دومین شهر پاک کشور هستیم.

میرزایی افزود: یکی از دغدغه‌های شهروندان و محیط زیست آلودگی شرکت ایرالکو است که در راستای کاهش آلودگی هوا، آند سازی این شرکت تا پایان سال ۹۹ به ۳۰ کیلومتری شهر اراک در محدوده روستای خیرآباد انتقال می‌یابد.

او تصریح کرد: به علت وجود تعدادی صنایع آلاینده در گردنه رنگرز ساوه در این جلسه مصوب شد که در منطقه رنگرز به هیچ وجه صنایع جدید استقرار و توسعه نیابند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.