درخواست شهردار آبادان از نمایندگان آبادان و خرمشهر برای بازگشت حق عوارض آلایندگی

شهردار آبادان از نمایندگان آبادان و خرمشهر خواست تا برای بازگشت حق عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان در مجلس تلاش کنند.

دکتر محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: از ابتدای امسال و با اجرای تبصره ۶ بند ن قانون بودجه سال ۹۹ ، ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان کسر و به صندوق ملی محیط زیست کشور واریز شده و با این اتفاق ناگوار آسیب جدی به درآمدهای پایدار شهرداری وارد شده است.

شهردار آبادان  افزود: در حالی ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی و حق مردم آبادان کسر شده است که پالایشگاه آبادان در قلب و مرکز شهر قرار دارد و با سایر پالایشگاه های کشور که در خارج از محدوده شهر قرار دارند ، متفاوت است و آلایندگی آن مستقیماً بر روی مردم و شهر آبادان اثر می گذارد.

شیرازی  در ادامه گفت: این اتفاق و کسر درآمدهای شهرداری آبادان موجب تعویق حقوق کارکنان و به ویژه کارگران زحمتکش پسماند و فضای سبز شهری شده است و بر روی روند خدمات رسانی شهرداری آبادان تاثیر مخرب خود را خواهد داشت.

او با ارسال نامه ای به نمایندگان آبادان و خرمشهر از آنها کمک طلبید و تصریح کرد: از چهار نماینده عزیز می خواهیم با ارائه طرح دوفوریتی برای اصلاح تبصره یاد شده ، به کمک خانواده بزرگ شهرداری و مردم آبادان آمده و حق عوارض آلایندگی را به شهر  بازگردانند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.