ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی اردبیل احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از احداث ایستگاه‌های آتش نشانی برای کاهش حوادث در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در جریان بازدید از شهرک صنعتی خلخال گفت: ایمن سازی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور کاهش حوادث، امری ضروری است که در این راستا تاکنون ۴ ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

او بیان کرد: تلاش می‌شود تا ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی خلخال به عنوان پنجمین ایستگاه آتش نشانی تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی این ایستگاه را در حدود ۷۰ درصد بیان کرد و افزود: با احداث این ایستگاه، سرعت امداد رسانی به واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی افزایش یافته و میانگین زمان حضور در محل حادثه کاهش خواهد یافت.

اهلی تجهیزات و ماشین آلات به کار گرفته شده در این ایستگاه‌ها را مطابق با نیاز جغرافیایی هر منطقه و بر اساس استاندارد‌های لازم برشمرد و افزود: در راستای ارتقاء سطح ایمنی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و در جهت ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی به صاحبان صنایع، طی تفاهم نامه منعقده میان شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل و شهرداری مشگین شهر، راهبری ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی مشگین شهر به شهرداری این شهر واگذار شده است.

او اظهار کرد: تلاش می‌شود برای خدمات دهی هرچه بهتر به واحد‌های صنعتی و ساکنین اطراف شهرک، راهبری ایستگاه آتش نشانی شهرک‌های صنعتی دیگر نیز به شهرداران این مناطق واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: برای کاهش حوادث و ایمن سازی واحد‌های صنعتی، واحد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی این شرکت با هدف شناسایی کانون‌های پرخطر، جلوگیری از خطرات و خسارات محتمل و توجه جدی به اقدامات پیشگیرانه، اقدام به تهیه توصیه نامه و شناسنامه و لیست نقاط ضعف برای واحد‌های صنعتی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه نموده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.