مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

مجموعه نمونه گردشگری نئور تحویل میراث فرهنگی اردبیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: مجموعه نمونه گردشگری نئور بر اساس تفاهم نامه‌ای تحویل اداره کل میراث فرهنگی اردبیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در بازدید از تالاب نئور گفت: با امضای تفاهم‌نامه مدیریت جامع تالاب نئور بین دستگاه‌های مربوطه و اداره کل حفاظت محیط زیست مجموعه نمونه گردشگری نئور تحویل اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل شد.

او افزود: با توجه به اینکه تالاب نئور، منطقه نمونه گردشگری مصوبه هیئت وزیران را داشت بعد از عقد تفاهم‌نامه این مجموعه نمونه گردشگری در اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گرفت تا نسبت به رونق گردشگری در این منطقه اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تامین زیرساخت‌های گردشگری در منطقه خبر داد و گفت: در اولین فرصت کار‌های اولیه در این زمینه انجام خواهد شد تا امسال شاهد اجرای زیرساخت این منطقه باشیم.

فلاحی بیان کرد: براساس هدفگذاری‌های انجام شده بخشی از مسیر و جاده دسترسی تالاب نئور از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور بازسازی و مرمت می‌شود.

او عنوان کرد: از جمله اقداماتی که باید در این منطقه نمونه گردشگری انجام شود احداث و ایجاد مجتمع سرویس بهداشتی است که در این رابطه در یک ماه آینده اقدام می‌شود و در کنار این مجموعه نمازخانه آقایا و بانوان نیز ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: اولین اولویت این اداره کل در نئور بعد از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تهیه طرح جامع گردشگری است که در این زمینه توسط معاونت سرمایه‌گذاری فراخوان اعلام و از طریق آگهی برای منطقه بهره‌بردار و سرمایه‌گذار شناسایی و جذب خواهد شد.

فلاحی گفت: با جذب سرمایه‌گذار مجموعه‌های اقامتی، تفریحی و توریستی در چهارچوبی که اداره‌کل حفاظت محیط زیست تعیین کرده است، ایجاد می‌شود تا اقدامات متناسبی برای رفاه حال اهالی و گردشگران در استفاده از مجموعه انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۱:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
شکر
آخرین اخبار