مدیرکل انتقال خون استان کردستان:

مردم در روزهای کرونایی اهدای خون را فراموش نکنند

کریمیان گفت: شهروندان استان کردستان در روز‌های کرونایی اهدای خون را فراموش نکنند چراکه بسیاری از بیماران به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

محمد سعیدکریمیان مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در سه ماه نخست امسال ۹ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون در استان کردستان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود:با شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در استان کردستان درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته و لازم است شهروندان اهدای خون را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان ادامه داد: دو پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سنندج وسقز آماده پذیرش افراد برای اهدای خون است.

او تصریح کرد: اداره کل انتقال خون استان کردستان تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدای خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود، تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان بیان کرد: خون اهدایی شهروندان برای افراد نیازمند در عمل‌های جراحی، مجروحان تصادف ها، بیماران تالاسمی ،هموفیلی و زنان باردار  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کریمیان گفت: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.