وزیر علوم زمزمه‌های تغییر زمان کنکور توسط اعضای مجلس را رد کرد

منصور غلامی زمزمه‌های تغییر زمان کنکور از سوی اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی را رد کرد و گفت: در مجلس هم هیچکس موافق تغییر زمان برگزاری کنکور نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه ۱۳۴ ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: همه آموزش‌های ترم بعد باید حضوری باشد، اما در شرایطی که پیش رو است پیش بینی کامل برای برگزاری مجازی ترم بعد شده است. با وجود این برای درس‌های عملی و واحد‌های عملی و کارگاهی تلاش می‌کنیم توزیع جمعیتی دانشجو در طول ترم به گونه‌ای انجام شود که با تجمع و تراکم خیلی کمتر دانشجو در خوابگاه‌ها مواجه شویم البته در صورتی که شرایط بیماری کرونا همچنان در کشور مثل شرایط فعلی باشد.

شرایط تحصیل دانشجویان جدید الورود برای ترم تحصیلی بعدی

وزیر علوم در ادامه درباره شرایط تحصیل دانشجویان جدید الورود برای ترم تحصیلی بعدی اظهار کرد: دانشجویان جدید الورود ترم بعد در ابتدا باید حضوری در دانشگاه تحصیل کنند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند و بعد از آن اگر احساس شد که آموزش این دانشجویان هم باید در فضای مجازی دنبال شود مثل سایر دانشجویان ادامه تحصیل خواهند داد و تجربه آموزش مجازی را هم کسب خواهند کرد.

دانشجویان کاردانی و کارشناسی ۳ تا ۴ هفته دیرتر به دانشگاه وارد می‌شوند

غلامی ادامه داد: برنامه ورود دانشجو از طریق ۴ آزمون سراسری دکتری ارشد سراسری و کاردانی از ترم مهر ماه خواهدبود، ولی امکان اینکه ورودی‌های کاردانی و کارشناسی ۳ تا ۴ هفته دیرتر از مهر به دانشگاه وارد شوند، وجود دارد.

تجدید نظر در تسهیلات تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی

او در ادامه بیان کرد: سهمیه فرزندان هیات علمی برای ورود به دانشگاه نداریم بلکه آنچه وجود دارد تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته برای فرزندان هیات علمی است. جابه جایی و تغییر رشته جزو آیین نامه‌های معمول دانشگاه‌ها است، اما برای اینکه این دسته از دانشجویان بتوانند به محل زندگی والدینشان بروند تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و این انتقال به محل خدمت هنوز وجود دارد، ولی برای تغییر رشته در حال انجام اقداماتی برای تجدید نظر هستیم.

او درباره اصلاح سهمیه‌های کنکور نیز گفت: سهمیه‌های کنکور که مصوبه مجلس را دارد باید همه کمک کنند و مجلس اگر علاقه‌مند به اقدامی در این زمینه است طرحی ارائه دهد.


بیشتر بخوانید


وزیر علوم زمزمه‌های تغییر زمان برگزاری کنکور از سوی اعضای مجلس را رد کرد و افزود: در جلسه کمیسیون آموزش نیز در این باره صحبت شد و در کمیسیون آموزش مجلس هم کسی موافق تعویق کنکور نبود فقط این اعضا هم نگرانی‌هایی که ما داریم را اعلام کردند. سازمان سنجش پیش بینی‌های لازم و کافی را انجام داده و امیدواریم بدون مشکل آزمون‌ها را برگزار کنیم. همین دانش آموزان دو هفته به صورت حضوری در جلسات امتحان نهایی شرکت کرده اند در حالی که برای شرکت در کنکور این داوطلبان را فقط ۳ ساعت آن هم در یک فضای بازتر و با استاندارد بهتر نیاز داریم.
انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم ، کنکور 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
asd
۱۲:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۹
الان که آقای زالی گفته کنکورا به زمان دیگری موکول شود.چرا میخواید برگزار کنید؟؟؟؟؟؟؟چرا کسی پیگیری نمیکنه.خودتونو بزارید جا ما
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۳:۵۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
تو را خدا کنکور به شهریور که هوا خنک تر است و میشود از ماسک استفاده کرد تعویق بیندازید امار مبتلایان رو به افزایش .سلامتی داوطلبان اصلا اهمیتی داده اید
Iran (Islamic Republic of)
عظیم
۱۰:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
تروخدا اینو بع گوش مسئولین برسونید که لطفا کنکور رو چند زمانه کنند که اگر کسی در تاریخی مریضیش حاد شد یا با توجه به شرایط نمیتونست آنروز بیاد در زمان دیگری بیاد. یعنی سه یا چهار کنکور برگزار کنید
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم
۰۸:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
به والله اگر دلیلتان منطقی بود می پذیرفتم ولی آیا شما نمی توانید مثل خیلی از دانشگاه های دیگر از بهمن ورودی بگیرید؟یا مگر قرار نیست دوباره محدودیت و قرنطینه باشد تا تلفات کم شود پس چگونه موج سوم آسیب رسان تر است؟ به خدا اگر کنکور در این شرایط به ضرر منافع و اعتبارتان بود برگزار نمیشد وگرنه بدتر از روزی 200 مرگ؟
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۰۷:۳۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
یعنی چی وزیر علوم یه چیز میگه احمد نادری پست می ذاره می گه نتیجه جلسه این شد که ستاد مبارزه با کرونا چه تصمیمی بگیره yjc لطفا پیگیر این مطلب باش معلوم شه کدوم دروغ می گن
آخرین اخبار