دهیاران در خط مقدم خدمت به روستاییان قرار دارند

فرماندار شهرستان عجب‌شیر گفت: دهیاران به عنوان مدیران توانمند و زحمتکش در خط اول خدمات‌رسانی به مردم روستا‌ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عادل اصغرپور فرماندار شهرستان عجب‌شیر روز سه شنبه در جلسه به مناسبت روز دهیار در فرماندار عجب شیر با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بهبود وضعیت و رسیدگی مشکلات روستا‌ها گفت: دولت تدبیر و امید به رغم مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد در چهارچوب برنامه توسعه کشور اعتبارات خوبی از محل ارزش افزوده برای توسعه و عمران روستا‌ها تخصیص داده است.

او افزود: دهیاران رابط بین حاکمیت، دولت و نظام با اهالی روستا هستند و حداکثر ارتباط با روستائیان دارند و باید مشکلات منطقه را سنجش کنند و با توجه به فاصله جغرافیایی نیاز‌های منطقه را با اولویت بندی شناسایی و به مسوولان ارائه دهند.

او خاطرنشان کرد: بر اساس وظایفی که برای ادارات در خصوص خدمت رسانی به روستا‌ها تعریف شده است در اولین فرصت برای حل مشکلات اقدام می‌شود.

 فرماندار شهرستان عجب‌شیر  با اشاره به اختصاص قیر یارانه‌ای به راه‌های روستایی افزود: در روستا‌های شهرستان از جمله گل تپه تا دم مزرعه آسفالت شده است و پیگیری دهیاران و بخشداران در این خصوص قابل تقدیر است.

 اصغرپور با اشاره به جذب اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری افزود: شهرستان عجب شیر به لحاظ جمعیتی در استان بیشترین میزان اعتبارات فاقد روستایی نسبت به جمعیت شهرستان را جذب کرده است و رتبه یک استانی در این خصوص دارد و نتیجه آن اجرای بلوار سرباز در منطقه گردشگری قلعه چای است.

او برگزاری دوره‌ها و همایش‌های آموزشی ویژه دهیاران را ضروری دانست و افزود: ارتقاء سطح علمی دهیاران و تبادل افکار بین دهیاران برای بهره مندی از آخرین دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی وزارت کشور از اهداف تشکیل این دوره‌های آموزشی دانست.

در این مراسم از هر بخش شهرستان عجب شیر یک دهیار به عنوان نمونه انتخاب و تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.