۸۸ هزار نو آموز اصفهانی سنجش سلامت می‌شوند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای مرداد تا نیمه شهریور انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن الماسی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت ورودی‌های پایه اول در استان اصفهان اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۸۸ هزار دانش آموز از ابتدای مردادماه تا ۱۵ شهریورماه سنجش سلامت می‌شوند.

او افزود: ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر از نوآموزان ورودی پایه اول دبستان در مقطع پیش دبستانی سنجش سلامت شده اند و ۵۱ هزار هم امسال با مراجعه به پایگاه‌های سلامت، سنجش می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار پایگاه سنجش سلامت به صورت مجازی هم دایر شده است، گفت: ۵۲ پایگاه طرح سنجش سلامت ثابت و ۲ پایگاه سیار در استان اصفهان پیش بینی شده است؛ ۶ پایگاه تخصصی ثابت و ۲۰ پایگاه تخصصی مجازی هم برای سنجش سلامت در نظر گرفته شده است.

الماسی با اشاره به همراهی ۴۰۰ نفر در اجرای فرایند طرح سنجش سلامت در سطح استان اصفهان تصریح کرد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان از نظر سلامت جسمانی اعم از وضعیت جسمانی و یادگیری بررسی می‌شوند و میزان آمادگی نوآموزان برای ورود به پایه اول غربالگری خواهد شد تا برای ثبت نام به مدارس هدایت شوند.

او بیان داشت: در این مرحله دانش آموزان، در بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار می‌گیرند و سنجش دانش آموزان مقطع پیش دبستانی منوط به تصمیم ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در مناطق کم جمعیت سنجش به صورت مجازی انجام خواهد شد، گفت: با وجود اینکه همکاران برای سنجش سلامت به صورت حضوری مشغول خدمت هستند، اما تست‌های تخصصی در پایگاه‌های مجازی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود تا در شرایط موج گیری کرونا میزان تردد افراد کاهش یابد.

جانمایی ۲۷ پایگاه طرح سنجش سلامت در استان اصفهان

او افزود: در شهر اصفهان بالغ بر ۲۷ پایگاه برای سنجش سلامت در نظر گرفته شده است که به صورت پایگاه «ب» تعریف شده اند و روزانه ۲۰ نوآموز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و به مدت نیم ساعت مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

الماسی با اعلام اینکه از اول مردادماه طرح سنجش سلامت فعال می‌شود، اظهار داشت: دانش آموزانی که سنجش سلامت نشده اند پس از ثبت نام در سامانه «سناد» با در دست داشتن شناسنامه خود و والدین و کارت بهداشت به پایگاه‌های سنجش سلامت معرفی شده توسط مدرسه، ارجاع داده می‌شوند.

او توصیه کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا لازم است نوآموز به همراه یکی از والدین و سر ساعت مقرر به پایگاه سنجش سلامت مراجعه کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار