جلوگیری از خام فروشی با افزایش ظرفیت تولید

رئیس دادگستری شهرستان بافق گفت: استفاده بهینه از مواد خام یکی از رویکرد‌های مهم در زمینه رونق تولید و جهش اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  اسماعیل دهقان شوازی رئیس دادگستری شهرستان بافق در دیدار با رئیس اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر ممنوعیت خام فروشی، گفت: باید با افزایش ظرفیت‌های موجود در تولید از خام فروشی جلوگیری کرد.

او افزود: خام فروشی مواد اولیه مغایر با رویکرد شعار جهش تولید دانست و گفت: استفاده بهینه از مواد خام و تبدیل آن به تولیدات با ارزش افزوده بالا یکی از رویکرد‌های مهم در زمینه رونق تولید و جهش اقتصاد است.

دهقان ادامه داد: افزایش رونق تولید تنها با حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود و رونق تولید نیز بر پایه فرآوری محصولات و ایجاد صنایع تبدیلی برای افزایش میزان صادرات و ارزش افزوده امکان پذیر خواهد بود.

دهقان  با اشاره به نظارت و کنترل حمل و نقل جاده ای، تصریح کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل بخشی از محصولات شرکت‌ها از طریق کامیون و در سطح جاده‌های کشور صورت می‌گیرد و اکثر فرسودگی جاده‌های موجود بر اثر این رفت و آمد کامیون‌های حامل بار که در بیشتر موارد هم اضافه بار دارند شرکت سنگ آهن بافق باید در محل بارگیری نظارت جدی داشته باشد تا اضافه بار حمل نشود و در مرحله بعد با راه و شهرسازی در بحث مرمت جاده‌ها همکاری نماید.

او در خصوص پیشگیری از حوادث کارگری ابراز کرد: با توجه به اینکه این شهرستان دارای ۲ هزار و ۳۵ واحد صنفی فعال و ۵ کارخانه بزرگ با جمعیت بیش از ۱۲ هزار کارگر است، شرکت‌ها باید به صورت مداوم نظارت لازم در بحث بیمه و جلوگیری از حوادث کار را داشته باشند تا ضمن آموزش کارگران، نواقص موجود در محل رفع گردد.

دهقان تقویت واحد حقوقی شرکت‌های تولیدی و صنعتی را خواستار شد و افزود: شرکت سنگ آهن در حال گسترش طرح‌های جوار معدنی است و این امر موجب شده تا با پیمانکاران متعدد قرارداد منعقد نماید و بعضاً مشاهده شده که قرارداد‌ها دارای ایرادات فراوان است و به نوعی حقوق دولت و بعضاً کارگران در معرض آسیب قرار می‌گیرد که شرکت‌ها ضمن توجه به این امور می‌توانند از یک واحد حقوقی فعال و پیگیر استفاده نمایند و با شفاف سازی امورات انجام شده و ارائه عملکرد مالی، از جریان سازی‌های رسانه‌ای جلوگیری نمایند.

او در خصوص مشکلات موجود در معادن شهرستان بافق، خاطرنشان کرد: نبود زیر ساخت، امکانات و تأسیسات برقی در شهرک‌های صنعتی و خام فروشی مواد اولیه و صادرات آن باعث فرار سرمایه‌ها و سرمایه گزار‌ها از این شهرستان معدن خیز شده به گونه‌ای که مشوق‌های صادراتی که برای تولید کنندگان قرار داده شده باعث بالارفتن میزان صادرات مواد اولیه و خام می‌شود و جلوگیری از این امر نیاز به تعامل بین مدیران و مسئولان شهر و شرکت‌های دولتی و خصوصی دارد.

او در خصوص برنامه‌های لازم در خصوص خانواده‌های کارگران مشغول به کار عنوان کرد: شرکت‌ها باید ضمن توجه به حقوق کارگران خود در بحث توجه به خانواده‌های آنان نیز اهتمام داشته و تمام تلاش خود را برای گسترش برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی بکار گیرند و در این خصوص با مراکز مشاوره خانواده شهرستان و بنیاد صیانت خانواده نیز همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.