داروخانه‌ها مصرف چند ماهه انسولین را به بیماران ارائه می‌کنند؟

مدیر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره کمبود انسولین و میزان مجاز تجویز آن توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، آقاجانی مدیر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کمبود انسولین به دلیل مشکلی که در واردات آن پیش آمد، در کل کشور وجود دارد.

او افزود: طبق بخش نامه ارسالی از وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغیه‌ای به کل داروخانه‌ها ارسال شده است تا برای رعایت عدالت، مصرف یک ماهه بیماران را ارائه کنند.

آقاجانی گفت: پزشکان در برخی موارد به اندازه نیاز سه یا چهار ماهه بیمار انسولین تجویز می‌کنند، اما در شرایط کنونی مقرر شده است تا مصرف یک ماهه بیماران تامین شود تا انسولین، هر چند کم، اما به دست تمامی بیماران برسد.

او افزود: پس از رفع مشکل کمبود انسولین در کشور، شرایط به حالت قبلی بازگشته و انسولین مانند قبل با صلاحدید پزشک و تعداد مورد تایید بیمه به بیمار ارائه می‌شود.

آقاجانی گفت: خط تولید انسولین در کرج آغاز به کار کرده و محصولات تولیدی آن به زودی ارایه می‌شود، با عرضه تولیدات این کارخانه، مشکل کمبود انسولین‌های قلمی تا حدی حل می‌شود، ولی نمی‌توان زمان دقیقی برای برطرف شدن این مشکل تعیین کرد.

او افزود: کمبود انسولین را در سطح داروخانه‌های استان داریم، اما در حدی نیست که بگوییم انسولین اصلا موجود نیست، در حال حاضر انسولین در سطح کم عرضه می‌شود و توزیع آن باید مدیریت شود.

مدیر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه از هم استانی‌ها خواست در صورت برخورد به مشکل در تهیه انسولین با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.