توسعه دانش بنیان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در قزوین گفت: باید برای پیشرفت و توسعه پارک‌های علم و فناوری از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دیشب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قزوین گفت: در پارک‌های علم و فناوری همکاری دولت و بخش خصوصی یک به هشت است و باید برای پیشرفت در این بخش راه را برای بخش خصوصی هموار کرد.

ستاری با اشاره به ظرفیت‌های علمی قزوین و پیشرفت‌های موجود در این زمینه گفت: تحولات زیادی در استان قزوین رخ داده است، اما کافی نیست.

ستاری تکیه بر اقتصاد نفتی و کار در دستگاه دولتی را مانع از پیشرفت خواند و تاکید کرد: باید ابداع و نوآوری را در فرزندان تقویت کرد و کارافرینی به آن‌ها آموخت.

او برای ایجاد زیر ساخت‌ها و حمایت از جوانان قول مساعد داد.

استاندار قزوین هم گفت: قصد ما توسعه صنعتی و استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و علمی است.

هدایت اله جمالی پور اظهارکرد: ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی استان آنچنان که باید و شاید شکوفا نشده است.

وی افزود: در کشور آموزش‌ها صرفا محض است و باید به سوی کاربردی کردن آن‌ها پیش رفت.

استاندار با اشاره به اهمیت تولید از دانش اموختگان شرکت‌های دانش بنیان خواست در مسیر توسعه صنعت و رونق، تولید یاری رسان باشند.

جمالی پور گفت: در زمین ٣٧ هکتاری کاسپین سایت نو آوری و فناوری راه اندازی شود تا از ظرفیت نخبگان برای پیشبرد علم و صنعت بهره گیری شود.

وی همچنین تاکید کرد: در تامین مواد اولیه واحد‌های صنعتی استان نیاز به حمایت دارند.

رئیس پارک علم و فن و آوری استان قزوین گفت: در این مرکز تا کنون ١٨٠ محصول با درآمد ٨٩ میلیارد تومان تولید شده است.

مافی افزود: در این مرکز برای ۴۹۰ نفر اشتغالزایی شده است و ٢ میلیارد دلار هم صادرات داشته ایم.

وی ادامه داد: مصوبه چشمه نور ایران در استان را در دست گرفته ایم و توانمند سازی کاربران چشمه نور را پیگیری می‌کنیم.

به گفته رئیس پارک علم و فن و آوری استان، همچنین راه اندازی شهرک علم و فن آوری در زمینی به مساحت بیست و پنج هکتار در دستور کار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب دانشگاهی در استان، نیاز به حمایت داریم تا مرکز نوآوری فناور در استان که همان پردیس سلامت است راه اندازی شود.

افشار رئیس مرکز نخبگان استان هم بیان کرد: تلاشمان بستر سازی برای پرورش نخبگان است و ۲۳۰ بسته حمایتی به دانش اموختگان در شرایط کرونایی از صندوق مستضعفین اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار