آغاز برداشت طالبی ساوه

با آغاز بر داشت طالبی پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  برداشت طالبی ساوه از۲هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد و تا شهریورماه ادامه دارد.

آغاز برداشت طالبی ساوه

خلیلی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار تن طالبی در این شهرستان برداشت شود گفت: نسبت به سال گذشته تفاوتی در افزایش یا کاهش کشت این محصول وجود ندارد.

خلیلی با  اشاره به اینکه رتبه نخست تولید طالبی در سطح استان مرکزی به ساوه اختصاص دارد افزود: ۲هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت طالبی اختصاص یافته و متوسط عملکرد مزارع این شهرستان در کشت طالبی ۱۷ تن در هکتار است

محمودی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه هم گفت: سمساری ورامین، شاهرودی، میاندوآب و فلات از مهمترین ارقام طالبی کشت شده در ساوه است.

طالبی کاران ساوه‌ای  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بالابودن قیمت سموم، خرید دلالان به قیمت پایین و تفاوت نرخ آن با مصرف کننده و نبود اتحادیه صیفی کاران و حمایت ناکافی دولت از تولیدکنندگان و نظارت ناکافی بر بازار عرضه محصول، را از مهترین مشکلات خود عنوان کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.