موفقیتی بزرگ در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی کرمانشاه

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احراز بالاترین راندمان حفاظتی برای دو نمونه از ماسک‌های ان ۹۵ تولیدی در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دو نمونه از ماسک‌های N۹۵ تولیدی در استان که زیر نظر معاونت غذا و دارو و توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان عضو مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه با فن آوری نانوتکنولوژی تولید می‌گردد، در آزمون انجام شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران موفق به گذراندن استاندارد ماسک‌های با راندمان فیلتراسیون به ترتیب ۹۸/۵۸ درصد و ۹۹/۵۷ درصد برای ذرات بزرگتر و مساوی ۳ نانومتر گردیده که با توجه به سایز متوسط حدود ۱۵۰ نانومتری کروناویروس گردید.

او گفت : این خبر باعث اطمینان خاطر بسیار بالایی برای کادر درمان و تیم مدیریتی ذی ربط دانشگاه علوم پزشکی است.

شیرزادیان افزود : پروانه ساخت موقت ماسک‌های مذکور که محصول شرکت دانش بنیان تحت مدیریت عضو هیات علمی و متخصص نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه است، در قالب تفویض اختیار وزارت متبوع، توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صادر گردیده است.

او افزود : به استناد تاییدیه صادر شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران که مرجع ارزیابی و آزمون خاص ماسک‌های با راندمان بالا از جمله ماسک‌های دسته R، N و P می‌باشد، ماسک‌های ارزیابی شده تولیدی این شرکت دانش بنیان از این تاریخ به بعد تحت عنوان ماسک‌های N۹۹ به مراکز درمانی و عندالزوم بازار معرفی و تحویل خواهند شد که یک دست آورد تقریبا بی نظیر در حوزه RESPIRATORY ماسک‌ها در کشور تلقی می‌گردد به گونه ایی که سازمان انرژی اتمی کشور سفارش تعداد قابل توجهی از این ماسک‌ها را برای کارکنان خود به شرکت تولیدکننده داده است.

شیرزادیان ادامه داد : با برنامه ریزی، نظارت و پیگیری‌های صورت گرفته توسط حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه، خوشبختانه از اولین روز‌های شیوع کروناویروس در استان کرمانشاه و کمبود ماسک در کشور، تولید این ماسک‌های خاص تحت نظارت‌های خاص کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه آغاز شد و با ارتقاء روزافزون در اختیار کادر درمان دانشگاه قرار گرفت.

او افزود : در ساختار این ماسک‌های شش لایه از نانو لایه‌های تولید شده با فن آوری نانوتکنولوژی و همچنین در نمونه دیگر از لایه‌های کربن فعال استفاده شده است.

شیرزادیان گفت : روزانه نزدیک به پنج هزار عدد از این نوع ماسک توسط دو شرکت دانش بنیان متعلق به دو دانشگاه مادر استان؛ دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه رازی تولید می‌گردد که تمامی تولیدات این دو شرکت صرفا در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

او گفت : توزیع ماسک‌های باکیفیت و استاندارد از مهمترین دغدغه‌های رئیس، معاونین ذی ربط بخصوص معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه بوده که با توجه به توزیع انواع ماسک‌های غیر اصلی در بازار، مسئولیت تامین و نظارت دانشگاه در این امر بسیار حایز اهمیت‌تر از شرایط معمول می‌باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.