استاندار کرمانشاه:

سود درخت بلوط باید به سفره مردم برسد

استاندار کرمانشاه گفت: باید سود درخت بلوط را همچون درخته بنه و محصول سقز به سفره مردم ببریم تا زمینه حفاظت بهتر از جنگل‌های زاگرس فراهم شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : مردم استان برای حفظ طبیعت از جان خود می‌گذرند و طبیعت را جزیی از دارایی‌های ارزشمند خود و فرزندانشان می‌دانند.

او با بیان اینکه حادثه آتش سوزی در طبیعت به طور قطع دوباره تکرار خواهد شد، گفت : برای مهار آتش نیازمند حمایت دستگاه‌های ملی از دستگاه‌های سطح استانی هستیم.

استاندار کرمانشاه، تقویت پایگاه‌های مهار آتش را یکی از نیاز‌های منابع طبیعی دانست و گفت: نیاز داریم که نیرو‌های حرفه‌ای را برای مهار آتش به خدمت بگیریم.

بازوند به موضوع سقزچینی اشاره کرد و گفت: ما اگر می‌توانستیم نقش درخت بلوط را همچون بنه در سفره مردم نشان دهیم، مردم بهتر از گذشته این درخت را مورد حفاظت قرار می‌دادند.

او با بیان اینکه درختان خشک منجر به تشدید آتش سوزی در منابع طبیعی می‌شوند، ادامه داد: مجوز برداشت از این درختان خشک در سطح منابع طبیعی و جنگل‌ها علاوه بر در آمدزایی برای مردم منطقه، می‌تواند به مهار آتش در سال‌های آینده کمک کند.

استاندار کرمانشاه به فوت چهار نفر از دوستداران محیط زیست در مهار آتش سوزی بوزین و مرخیل اشاره کرد و گفت: افکار عمومی از ما انتظار دارد که مشکلات خانواده این افراد را برطرف و برای آنان مستمری مقرر کنیم.

آلوده بودن منطقه بوزین و مرخیل به مین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به آتش سوزی ارتفاعات شهرستان پاوه اشاره کرد و گفت: آلوده بودن منطقه بوزین و مرخیل به مین، صعب العبور بودن، قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و بسیاری از محدودیت‌ها کار را برای ما دشوار کرد.

جلیل بالایی افزود: از امکانات شهرداری‌ها و دوست داران محیط زیست و هیات‌های ورزشی علاوه بر ادارات امدادرسان، برای مهار آتش در منطقه بوزین و مرخیل استفاده کردیم.

او گفت: باید از ظرفیت هیات‌های ورزشی با امضاء تفاهم نامه‌ای برای مهار بحران‌ها از جمله آتش سوزی استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: نظام همکاری بین منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست نیازمند شفافیت بیشتری است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار