برای اولین بار در کشور؛

مجمع خیرین عدالت یار در استان یزد راه اندازی شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور به منظور حمایت از اقشار مستمند و نیازمند مجمع خیرین عدالت یار راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامعلی دهشیری در آیین رونمایی از طرح انجمن خیرین عدالت یار با حضور رئیس کمیته امداد کشور، گفت: برای اولین بار در کشور به منظور حمایت از اقشار مستمند و نیازمند و زندانیان و خانواده مددجویان زندانی و با هدف پیشگیری از وقوع جرم، مجمع خیرین عدالت یار راه اندازی شد.

او شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خیری مرتبط با علم و فن و مهارت در بدنه جامعه حقوقی را از اهداف این طرح ذکر کرد و اظهار داشت: رفع موانع تحقق عدالت، ناشی از کم اطلاعی یا کم بضاعتی اقتصادی و ایجاد همبستگی اجتماعی بیشتر و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و نیز فرهنگ سازی اسلامی و دستگیری از شهروندان نیازمند، از دیگر اهداف مجمع خیرین عدالت یار است.

دهشیری محدوده فعالیت خیرین عدالت یار را در فرایند‌های مرتبط با دادرسی اعلام کرد و گفت: کلیه اقدامات مرتبط با دعاوی در امور کارشناسی، مشاورین حقوقی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، وکالت، پزشکی قانونی، سردفتری ازدواج و اسناد رسمی برای افراد بی بضاعت و نیازمند این خدمات می‌توانند به صورت ویژه انجام گیرد.

او گفت: این مجمع از رؤسای پنج گانه کانون‌ها اعم از کانون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه، کانون وکلای رسمی دادگستری و قوه قضائیه و همچنین کانون سردفتران و روسای دفاتر خدمات قضائی و نیز سازمان بسیج حقوقدانان تشکیل می‌شود.

او افزود: قوه قضائیه باید مظهر عدالت و ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم برای احقاق حقوق باشد و این حرکت جدید که با تعامل و همکاری کانون‌ها ذکر شده آغاز شده، گام‌های مؤثری در مسیر استیفای حقوقِ نیازمندانِ حمایت حقوقی، زندانیان و خانواده مددجویان زندانی و موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برداشته خواهد شد.

دهشیری تصریح کرد: زیر بنای حقوق اخلاق است و با توسعه این تکیه گاه و تجمیع نیروی ارزشی و علاقمند متخصص در این رشته، می‌توان کمک بزرگی برای عدالت داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار