استفاده از ماسک بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشت آزادگان گفت: استفاده از ماسک بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا در شرایط کنونی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پور عاطف معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشت آزادگان گفت: استفاده از ماسک در مکان‌های پر جمعیت، ادارات و مکان‌های عمومی بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و کنترل این بیماری است.

او افزود: البته استفاده از ماسک برای هر فردی که از منزل خارج می‌شود ضرورت دارد، اما در مکان‌های سربسته و گروهی ازامی است، زیرا ثابت شده که استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری و قطع زنجیره آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

پورعاطف اظهار داشت: ضرورت استفاده از ماسک با توجه به عادی شدن وضعیت صنوف و همه مراکز و مکان‌های قابل تردد در شهر‌ها بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است، زیرا عده‌ای این وضعیت را نشان از رفع بیماری می‌دانند و بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم و صاحبان اصناف موجب شده که بسیاری از شهر‌های کشور که در وضعیت زرد و سفید بودند به حالت قرمز و هشدار برسند و طی هفته‌های اخیر ابتلا به بیماری کرونا ویروس و مرگ و میر ناشی از آن افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

حمید نجات مسئول مرکز بهداشت شهرستان دشت آزادگان گفت: تعداد بیمارانی که در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، ۴۹۷ نفر است که از این تعداد ۱۷۲ نفر در بیمارستان بستری شده اند، ضمن اینکه تعداد ۳۶۱ نفر تا کنون بهبود یافته و مرخص شدند.

او میانگین سنی افراد مبتلا را ۲/۵۹ و میانگین سنی بیماران فوتی را ۳/۶۵ سال عنوان کرد و ادامه داد: میانگین افراد مبتلا که سابقه سفر و یا شرکت در تجمعات و مراسمات داشته اند نیز ۴۸/۴ است، همچنین تعداد نمونه‌های سرپایی گرفته شده تا کنون یک هزار و ۸۴۶ نمونه و تعداد ۶۳ نفر از کادر درمان شهرستان نیز تا کنون به این بیماری مبتلا شده اند که ۶۲ نفر از آن‌ها بهبود یافته اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.