مسابقه "پوپک قصه گو" برای کودکان زنجانی برگزار می شود

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر مسابقه "پوپک قصه گو" را برای کودکان پنج تا هفت سال برگزار می‌کند.

مسابقه قصه گوییبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،فاطمه جمشیدی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتاب ارزشمندترین دارایی بشردر طول تاریخ محسوب می‌شود،گفت:کتاب کودک، نیروی معجزه‌گری است که آرزوی بزرگ انسان کوچک و توانایی و شجاعت زیستن را در او تشویق و ترغیب می‌کند.

او اظهار کرد: در یک کتاب، کودکان همیشه گرامی و بزرگ داشته شده و در آن رازی کشف نشده یا موضوعی فراتر از دسترس یافت می‌شوداما در این راه نقش بزرگسالان بسیار پررنگ است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: والدین می‌توانند با استفاده از تجربیات و درایت خود کودکان را با فرهنگ کتابخوانی از طریق خواندن قصه ها و داستان های مناسب، کودکان را با مفاهیم والای انسانیت آشنا کرده تا در آینده، این کودکان بتوانند دنیایی سرشار از مهربانی، احترام و صلح و دوستی را در زندگی خود تجربه کنند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با توجه به اهداف والای خود، مسابقه قصه گویی مجازی را به مناسبت ۱۸ تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان پوپک قصه گو برگزار می‌کند.

او یادآوری کرد: در این مسابقه کودکان قصه هایی را که پدر بزرگ یا مادر بزرگ هایشان برای آن‌ها خوانده اند را با زبان شیرین کودکانه بازگو کرده و والدین کودکان نیز از بازگویی قصه ها توسط کودکان تصویربرداری می‌کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این فیلم‌ها را از طریق واتساپ به شماره تلفن ۰۹۱۲۵۴۲۲۶۰۹ ارسال کنند.

جمشیدی ادامه داد: پدربزرگ و یا مادربزرگ کودکان می توانند از ۱۰ قصه پیشنهادی که در سایت سازمان به آدرس RCSY.IR قابل دسترسی می باشد و یا هر قصه مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر را انتخاب و پس از خواندن قصه برای نوه خود، کودک و نونهال، آن قصه را بازگو نموده و از روند بازگویی قصه به مادر بزرگ و پدربزرگ ها، تصویربرداری شود.

او تاکید کرد: والدین تا ۱۰ مرداد امسال می‌توانند تصاویر و فیلم‌های مربوطه را به شماره بیان شده از طریق واتساپ ارسال کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.