طرز تهیه دونات آلمانی

در این مطلب قصد داریم روش تهیه دونات آلمانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه دونات آلمانی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

۱۵۰ میلی لیتر شیر ولرم (یا ۳/۴ لیوان)
۳۰ گرم کره ذوب شده.۲ قاشق غذاخوری پر شکر (۳۵ تا ۴۰ گرم).۱ عددتخم مرغ.
نصف پاکت خمیر مایه خیس ۲۰ گرم نصف یک عدد میشه (یا ۱ قاشق مرباخوری پر خمیر مایه خشک). نصف بسته ۵ گرمی وانیل شکری (یا کمی وانیل ایرانی). یک پنس نمک (نوک قاشق چایخوری).
۲ لیوان آرد (۳۰۰ گرم) بسته به نوع آرد استفاده شده و اندازه تخم مرغ دارد امکان دارد کمتر یا بیشتر آرد استفاده شود).

برای پر کردن دونات:

مارمالاد توت فرنگی، یا هرنوع کرم وانیلی ویا شکلاتی.


بیشتر بخوانید


طرز تهیه:

ابتدا شیر ولرم، خمیر مایه خیس (یاخشک)، یک قاشق غذاخوری شکر و ۴ قاشق غذاخوری آرد را با هم مخلوط کنید و بزارید ۱۵ دقیقه تا عمل کند.

آرد و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید، مخلوط تخمیر شده (خمیر مایه آماده شده) و بقیه مواد (وانیل و تخم مرغ و کرە) را اضافه کنید و ورز دهید تا که خمیر به دست نچسبد و اگه لازم شد کمی آرد دیگه را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد. روی خمیر را پوشانده وبگذارید خمیر ۴۰-۵۰ دقیقه استراحت داده شود تا حجم خمیر دو برابر شود.

خمیر را حدوداً به ۲۰ چانه تقسیم کرده و گرد کنید و (اگر به دست شما چسبید کمی به دست خود آرد بزنید)، روی چانه را پوشاندە و یک ربع دیگه استراحت دهید.

روغن را در قابلمه بریزید تا گرم شود (اگر دماسنج دارید داغی روغن ۱۷۰ درجه باشد) ,با حرارت متوسط ​​دونات‌ها را در روغن انداخته و بعد چند ثانیه پشت رو کنید بعد از آماده شدن همه آن‌ها بامربای توت فرنگی پر کنید. (بیش از حد پر نکنید) آن را درون بشقاب سرو قرار دهید، وبا پودر قند تزیین و سرو کنید.

منبع: deser hamejoore

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.