۴۰ درصد آب کشور از رشته کوه‌های زاگرس تامین می‌شود

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ۴۰ درصد از آب کشور از رشته کوه‌ها و کوهستان‌های زاگرس تامین می‌شود، گفت : برای حفظ و احیا پوشش گیاهی زاگرس باید برنامه‌های بلندمدتی داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نقش و اهمیت زاگرس در تامین آب و اقتصاد کشور پرداخت و گفت : ۴۰ درصد از آب کشور از رشته کوه‌ها و کوهستان‌های زاگرس تامین می‌شود و هفت رودخانه مهم کشور از زاگرس سرچشمه می‌گیرد.

او با بیان اینکه برای حفظ و احیا پوشش گیاهی زاگرس باید برنامه‌های بلند مدتی داشته باشیم، گفت : با توجه به مساحت ۶ میلیون هکتاری زاگرس و نقش آن در تولید اکسیژن و آب کشور حفاظت از آن بر ما و قوه قضائیه واجب می‌شود.

فرماندار هرسین با تاکید بر همخوانی توسعه‌های پایدار با مبانی محیط زیست، افزود: فعالیت‌های معادن موجود در شهرستان نباید به محیط زیست و مراتع ملی آسیب برساند و مانع از فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌رسانی به روستا‌ها شود.

 شاه‌آبادی افزود: در سال گذشته و سه ماه نخست سال‌جاری، ۹۳ پرونده برای متجاوزان و تخریب کنندگان منابع طبیعی در این شهرستان تشکیل شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار