سرپرست وزارت صمت:

مبادی تامین کالا‌های اساسی باید متنوع شود

مدرس خیابانی گفت:در جنگ اقتصادی که ذخایر کالا‌های اساسی جزو مهمات به شمار می‌روند باید در تامین، نگهداری و توزیع آن‌ها به دقت عمل کرد و مبادی تامین کالا‌ها نیز متنوع شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تنوع بخشی به مبادی تأمین کالا‌های اساسی و انتقال آن به منطقه افزود: در این حوزه باید تنوع لازم را در حوزه فروشندگان کالا‌های اساسی ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید

راه‌اندازی ۲۰۰ طرح تولیدی تا پایان امسال/ الزامات ارائه تسهیلات خرید لوازم‌خانگی


وی با بیان اینکه نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در بانک مرکزی مستقر شده تا بتوان به موقع ارز مورد نیاز واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های مورد نیاز تولید را تأمین کرد، تصریح کرد: در حوزه حفظ ذخایر کالا‌های اساسی نیز دولت بر اساس یک استراتژی مشخص پیش خواهد رفت و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، هیچ خللی در تأمین کالا‌های مورد نیاز مردم در بازار صورت نخواهد گرفت.

مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت ثبت فرآیند‌ها و روند توزیع کالا‌های اساسی در قالب سامانه‌ها اظهارداشت: دولت مراقبت لازم را در حوزه توزیع کالا‌های اساسی صورت خواهد داد تا این کالا‌ها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

وی گفت: الکترونیکی کردن سامانه توزیع باید در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد؛ این در حالی است که این شرکت باید در حوزه اجرای طرح‌های توسعه‌ای فعال شده و باید برای کلنگ زنی و بهره برداری آن در قالب پویش ملی تولید، تداوم امید وزارت صنعت، معدن و تجارت که به منظور بهره برداری از ۲۰۰ طرح پیشران و بزرگ ملی به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اجرایی خواهد شد، برنامه ریزی کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه علاوه بر اینکه چرخه تولید کشور نه تنها متوقف نشده، بلکه طرح‌های توسعه‌ای نیز در حال انجام است، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران با ذخایر راهبردی خود، لیست تأخیر تأمین کالا‌ها را به صفر رسانده است، این در حالی است که باید همواره در راستای به روز رسانی این ذخایر عمل شده و آن را تقویت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار