پروژه راه آهن یزد- اقلید در گام های پایانی

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: پس از ۹سال انتظار، طرح راه آهن یزد - اقلید تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباس خطیبی  معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور در سفر به یزد گفت: این طرح جزء یکی از ۹طرح جهش تولید و هدف گذاری شده است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: طول این مسیر از یزد تا اقلید فارس بیش از ۲۷۰کیلومتر است که تا کنون ۱۲۴کیلومتر آن ریل گذاری و از این مقدار ۱۰۷کیلومتر آن جوشکاری شده است.

خطیبی  اظهار داشت: بیش از ۹۲درصد عملیات زیرسازی این مسیر پیشرفت فیزیکی دارد، که این طرح شبکه ریلی جنوب غربی را به قسمت شرق وشمال شرق کشور متصل می‌کند.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۳۲۰میلیارد تومان را برای ادامه کار این مسیر اختصاص داده که به تدریج دریافت می‌شود.

محسن صادقیان معاون امور عمرانی استاندار یزد نیز، گفت: با توجه به اهمیت این طرح که جزء مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و هم در مسیر مثلث گردشگری سه استان اصفهان، یزد و فارس قرار گرفته است، این کار در اولویت طرح‌های استانی قرار دارد.

او افزود: در طول این مسیر ۱۲ ایستگاه وجود دارد که هشت ایستگاه شامل علائم و ارتباطات و چهار ایستگاه مسافری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار