آتش ۷۱ هکتار از مراتع بهارستان جم را بلعید

۷۱ هکتار از مراتع کوه‌های بهارستان در شهرستان جم در آتش سوخت.

آتش ۷۱ هکتار از مراتع بهارستان جم بلعیدمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش سوزی ساعت ۱۲ دیروز (سه‌شنبه ۱۷ تیر) در مراتع بهارستان شهرستان جم آغاز شد و ساعت۲۳ و ۳۰دقیقه مهار شد.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه در این حادثه ۷۱ هکتار از مراتع کوه‌های بهارستان در آتش سوخت، ادامه داد: در عملیات اطفاء حریق نیرو‌های مردمی، هلال احمر، محیط زیست، شهرداری، سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج در کنار  یگان حفاظت منابع طبیعی حضور داشتند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه علت اصلی حادثه هنوز مشخص نشده است، افزود: به طور حتم بی‌احتیاطی کسانی که در طبیعت حضور می‌یابند باعث چنین حوادثی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه در پاییز و زمستان گذشته بارش‌ها در استان میزان و پراکنش‌ مطلوبی داشته و در شهرستان جم نیز میزان بارش نسبت به میانگین سالانه ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، پوشش گیاهان مرتعی تراکم بالایی دارند که تراکم بالای گیاهان علوفه‌ای از جمله بهمن و گون شرایط را برای آتش سوزی فراهم کرده است.

منتظری بیان کرد: این مورد چهل و سومین مورد آتش‌سوزی مراتع از ابتدای امسال تا کنون است و در این حوادث دو هزار و ۴۹۱ هکتار از مراتع در آتش سوخته‌اند.

او گفت: از میان این حوادث، وسعت دو مورد شامل مناطق دهرود و بوشکان در شهرستان دشتستان بالای ۵۰۰ هکتار بوده است.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
دشمن می خواد هزینه و توان مارا صرف برخورد با مشکلات داخلی بکنه و در شرایط بد اقتصادی و کرونا به ایران یک حمله ی چند جانبه انجام بده مسئولین مراقب باشند.