عضویت ۱۹ هزار و ۲۳۵ کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : ۱۹ هزار و ۲۳۵ کودک و نوجوان عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معصومه حسنی‌خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : از بین ۷۱ هزار عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه حدود ۱۹ هزار و ۲۳۵ عضو آن را مخاطبان کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند.

او از ایجاد بخش مجزا برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت : بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در دسترس مشتاقان کتاب در رنج سنی کودک و نوجوان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده تجهیزاتی نظیر اسباب بازی نیز در بخش تخصصی کودک و نوجوان فراهم شده است.

او به برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی دقیق موفق شدیم کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی نقاشی، داستان‌نویسی، قصه‌گویی، جلسات جمع خوانی، شعر خوانی، نویسندگی، و … را برای اعضا این جامعه هدف به طور مستمر مهیا کنیم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌ها در ترویج کتابخوانی تأثیر بسزایی دارند، افزود: در حال حاضر ۸۷ کتابخانه عمومی در استان فعال هستند که بخش کودک و نوجوان در تمامی آن‌ها مستقل هستند و خدمات ارائه می‌کنند.

حسنی خوانسار ادامه داد: به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از اسفند ماه پارسال تا کنون بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها غیرفعال شده و هنوز بازگشایی نشده‌اند و ورود اعضای کودک تا اطلاع ثانوی به آن‌ها هیچ‌گونه خدمات رسانی صورت نخواهد گرفت.

او افزود: فعالیت‌های نقاشی، کاردستی، قصه گویی و بحث شرکت در مسابقه کتابخوانی رضوی در فضای مجازی پیگیری و در حال اجرا است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار