نماینده، ولی فقیه در استان سمنان:

پرداخت زکات باید فرهنگ سازی شود

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی گفت: زکات گرفتنی است و باید برای پرداخت آن از سوی مردم فرهنگ سازی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در جلسه شورای زکات استان سمنان با بیان اینکه زکات گرفتنی است و باید برای پرداخت آن از سوی مردم فرهنگ سازی انجام شود گفت: کارگزاران در حکومت‌های اسلامی با اجرای طرح‌های مؤثر برای مطالبه زکات از آحاد جامعه اقدام کنند.

او با تأکید بر اینکه پرداخت زکات زمینه ریشه‌کنی فقر را در جامعه فراهم می‌کند افزود: زکات یکی از آموزه‌های مهم دینی است که در جامعه امروزی باید تقویت شود تا گامی مؤثر در راستای فقرزدایی برداشته شود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: نحوه استفاده و هزینه صحیح و بجای زکات و اطلاع رسانی به مردم می‌تواند نقش مهمی در ترغیب به پرداخت زکات در جامعه ایجاد کند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان نقش کلیدی مبلغان در استان سمنان برای آگاهی بخشی به مردم تصریح کرد: مبلغان دینی با بهره‌گیری از روش‌های نوین و مؤثر نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ زکات دارند و در این بین عاملان امر ترویج و جمع آوری زکات نیز می‌بایست به صورت عملی در امر جمع‌آوری زکات فعالیت داشته و باعث جلب اطمینان بیشتر مردم شوند.

او نقش رسانه‌ها و روحانیان اعزامی توسط سازمان تبلیغات اسلامی در راستای بسترسازی و تبلیغ و ترویج پرداخت زکات و نحوه مصرف آن‌را قابل توجه دانست و افزود: روحانیان در این راستا باید حمایت و تبلیغ بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.