کاهش اختلاف میان بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌های جدید

میزان اختلاف میان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ترامپ در جدیدترین نظرسنجی‌ها کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میزان اختلاف میان جو بایدن، معاون اوباما و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا در میان رای دهندگان کاهش یافت.

بر این اساس، جدیدترین نظرسنجی موسسه هیل - هریس نشان داد میزان اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ در میان رای دهندگان امریکایی به ۴ درصد رسیده است. این در حالی است که ماه گذشته در نظرسنجی همین موسسه اختلاف میان بایدن و ترامپ بیش از ۱۰ درصد بود.

۳۹ درصد پرسش شوندگان در این نظرسنجی اعلام کردند به ترامپ رای خواهند داد. ۴۳ درصد نیز اعلام کردند آرای خود را به بایدن اختصاص می‌دهند. این در حالی است که ۱۰ درصد پرسش شوندگان اعلام کردند یا رای نمی‌دهند و یا به این دو شخصیت رای نخواهند داد.

این نخستین نظرسنجی است که میزان اختلاف میان دو نامزد ریاست جمهوری را به این اندازه نزدیک نشان می‌دهد. شیوع ویروس کرونا در آمریکا، افشاگری‌های گاه و بی گاه مقامات سابق کاخ سفید، سوء مدیریت و شرایط اقتصادی حال حاضر آمریکا همگی دست به دست هم دادند تا در ماه‌های اخیر میزان محبوبیت دونالد ترامپ کاهش محسوسی در مقابل بایدن پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار