آغاز طرح غربالگری بینایی سنجی کودکان در اسد آباد

مدیرکل بهزیستی استان همدان از آغاز طرح غربالگری بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال این شهرستان خبر داد.

آغاز طرح غربالگری بینایی سنجی کودکان در اسد آبادحمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه اجرای این طرح در سال گذشته ابان ماه انجام شد افزود: امسال به علت شیوع کرونا و بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا این طرح از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

او به مراکز بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره کرد و ادامه داد: دو مرکز ثابت در این شهرستان فعال هستند ودر سطح روستا‌های این شهرستان طرح غربالگری بینایی به شکل سیار انجام می‌گیرد.

الوند با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰۰ کودک اسدآبادی در این طرح غربالگری شد، افزود: با توجه به بحث کروناویروس پیش بینی می‌شود امسال طرح غربالگری بینایی سنجی در سطح شهرستان دارای پوشش صددرصدی نباشد.

این مسئول اظهار داشت: برای مراجعه به مراکز غربالگری بینایی سنجی حتماً یکی از والدین به همراه کودک خود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به پایگاه مراجعه کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند چراکه از ورود افراد بدون ماسک به پایگاه‌ها جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: غربالگری و تشخیص زودهنگام آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف کاهش و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی یعنی زیر ۵ سالگی است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.