والدین،کودکان ۳ تا ۶ سال را به مراکز غربالگری بینایی ببرند

یکی از زمان هایی که والدین باید کودکان خود را به مراکز غربالگری بینایی ببرند ۳ تا ۶ سالگی است زیرا بهترین زمان برای تشخیص مشکلات بینایی همین سنین است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، راضیه حاجیونی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۳ تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری بینایی کودکان محسوب می‌شود و اگر این دوره طلایی از دست بدهیم دیگر نمی‌توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می‌شود، جلوگیری کرد.

حاجیونی درباره این اختلال افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می‌شود.

او، اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک، افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان را از جمله عوارض تنبلی چشم دانست.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بهزیستی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را در دستور کار خود قرار داده است تا از این راه به بهبود سلامت بینایی کودکان ۳تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.

حاجیونی افزود: طرح غربالگری تنبلی چشم در استان بوشهر از ۱۵ تیر در مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت منتخب آغاز شده است و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

او گفت: پیش‌بینی شده حدود هفت هزار کودک ۳تا ۶ سال در این طرح معاینه شوند و برای کودکانی که اختلال بینایی در آنها تشخیص داده شود در زمان مناسب، اقدام‌های درمانی لازم انجام می‌گیرد.

این مقام بهداشتی، با توصیه به جدی گرفتن غربالگری بینایی کودکان، عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ از همه خانواده‌هایی که کودک ۳ تا ۶ سال دارند تقاضا می‌شود که با در دست داشتن شناسنامه، حفظ فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک، برای غربالگری تنبلی چشم کودکان خود به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های مشخص‌شده در محل زندگی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.