فعالیت ۱۷ بالگرد جمیعت هلال احمر کشور به منظور امدادرسانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: هم اکنون ۱۷ بالگرد این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث و سوانح فعال است.

بالگرد جمیعت هلال احمربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در سفر به شهرکرد با اشاره به نیاز استان‌های فاقد بالگرد اظهار داشت: به دلیل بالابودن هزینه خرید بالگرد، تجهیز کردن تمام استان‌ها به بالگرد نیاز به اعتبار زیادی دارد و در صورت نیاز به بالگرد در استان‌های فاقد بالگرد، از استان‌های دیگر بالگرد اعزام خواهد شد.

او افزود: هم اکنون ۱۷ بالگرد این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث و سوانح فعال است.


بیشتر بخوانید


ولی پور با اشاره به فوت داوطلب جوان جمعیت هلال احمر در حادثه آتش سوزی جنگل‌های بلوط بلند و با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه در بخش‌های مختلف فعالیت دارند و در حین مأموریت دچار حادثه می‌شوند اضافه کرد: در قانون جدید مدیریت بحران که شهریورماه پارسال تصویب شد، این افراد مشمول قانون فداکاران خدمت خواهند شد.

او ادامه داد: بخش عمده از امدادگران و نجاتگران عضو جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدماتی که در حین حوادث دچار سانحه می‌شوند، مشمول این قانون می‌شوند.

ولی پور گفت: براساس این قانون، به خانواده امدادگرانی که در هنگام امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح، جان خود را از دست داده یا دچار نقص عضو می‌شوند نیز تسهیلات ویژه پرداخت خواهد شد.

او افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور است که در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال سایت‌های امداد و نجات این استان تجهیز می‌شود.

ولی پور اضافه کرد: گرفتن تخفیف مدت زمان سربازی برای اعضای این جمعیت یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی این جمعیت برای حمایت از اعضای خود است.

او ادامه داد: ۷۰ هزار نفر در کشور عضو جمعیت هلال احمر هستند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر امدادگر و نجاتگر فعال هستند که در همه حوادث حضور فعال دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.