رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛

کمبود ماسک در بازار رافع مسئولیت مردم برای استفاده از ماسک نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود ماسک در بازار رافع مسئولیت مردم برای استفاده از ماسک نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر چه در شرایط کنونی اوضاع ماسک نابه سامان است و با کمبود مواجه هستیم و کارخانجات در تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند، اما این مسئله رافع مسئولیت مردم برای استفاده از ماسک نیست.

او افزود: همه ما ضامن سلامت خود و اطرافیانمان هستیم لذا در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های استاندارد باید با تهیه ماسک‌های خانگی توصیه بهداشتی مهم و مؤثر استفاده همگانی از ماسک را رعایت کنیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه طرز تهیه ماسک‌های خانگی از شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها بار‌ها آموزش داده شده است اضافه کرد: حاکمیت نیز برای تأمین ماسک مورد نیاز مردم در تلاش است.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین مصرف کننده ماسک است نه تأمین کننده آن و تنها نظارت بر توزیع عادلانه ماسک در بخش‌های مختلف بر عهده این مجموعه می‌باشد.

شیرانی گفت: با توجه به راه اندازی دستگاه‌های تولید ماسک در کشور با تأمین مواد اولیه آن ها، ماسک به اندازه کافی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او افزود: نوع ماسک مصرفی در درجه دوم اهمیت قرار دارد و مهم‌تر از نوع ماسک، استفاده همگانی از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.