در استان اصفهان هفت و نیم میلیون مرغ تخم گذار وجود دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:در استان هفت و نیم میلیون مرغ تخم گذار وجود دارد و اصفهان رتبه دوم تولید تخم مرغ کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تعداد ۲۲۰ واحد فعال تولید تخم مرغ با ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه و تولید سالیانه ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ و رتبه دوم کشور در ظرفیت و تولید تخم مرغ اظهار داشت: در استان اصفهان هفت و نیم میلیون مرغ تخم گذار در استان اصفهان وجود دارد.


بیشتربخوانید 



او افزود: ستاد تنظیم بازار کشور هر کیلوگرم تخم مرغ را با قیمت نه هزار و ۵۰۰ تومان برای تولیدکننده و برای مصرف کننده یازده هزار تومان به ازای هر کیلوگرم مصوب کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به تولید شیرخام در اصفهان هم پرداخت و افزود: امسال یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن شیر در استان اصفهان تولید می‌شود که در ستاد تنظیم بازار قیمت دو هزار و ۹۰۰ تومان در استان اصفهان عملیاتی نشده است.

او با اشاره به محدودیت توزیع نهاده‌های طیور در استان اصفهان گفت: از اول تیرماه نهاده ذرت هم به سامانه بازارگاه اضافه شد تا همراه کنجاله سویا و جو تأمین شود و امیدواریم در ماه‌های آینده مسئله تأمین نهاد‌های دامی و طیور مرتفع شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.