افزایش ۳۶ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از افزایش ۳۶ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

 جمع آوری معتادان متجاهر به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ ایرج خانی پور جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در جلسه کمیته مقابله با عرضه و ورود مواد مخدر که در محل استانداری زنجان برگزار شد، افزود: مواد مخدر را یکی از معضلات اساسی جامعه ما و مهمترین دغدغه خانواده‌ها برشمرد.

او اظهار داشت: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زیادی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر بوده و اعتیاد به موادمخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان آموزش و عزم همگانی را محور کلیدی مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: اگر همت عمومی جامعه و دردمند کردن همه دستگاه‌های دولتی در زمینه آسیب‌های مواد مخدر در جامعه ایجاد نشود پلیس به تنهایی نمی‌تواند در بحث کنترل و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها موفق شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه از کشف بیش از ۵۱۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان زنجان طی سه ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۸۱ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج خانی پور بهترین راه مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر را انجام کار فرهنگی از طریق خانواده‌ها و متولیان امر دانست و گفت: طی سه ماهه نخست  امسال ۱۴۶ طرح پاکسازی در مناطق مختلف استان زنجان انجام شده است و ۷ باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شده است.

او با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر کشف‌شده طی سه ماهه امسال در استان زنجان مواد مخدر از نوع تریاک است، گفت: شیوع مواد مخدر در هر جامعه آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی زیان‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌ها را به دنبال دارد.

سرهنگ خانی پور پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل وکاهش مصرف مواد مخدر دانست وبیان داشت: در همین راستا اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و محله‌های پر خطر و توضیح و تشریح آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر گام‌های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت نسبت به برخورد و مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه اقدام می‌کند و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بود.

در ادامه خانم رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از اقدامات صورت گرفته پلیس استان زنجان در خصوص کشف و ضبط بیش از یک تن انواع موادمخدر در استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: زحمات پلیس بسیار ستودنی است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.