پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع فعال در حوزه کرونا

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور گفت: تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صنایع پیشرفته فعال در حوزه مدیریت و مقابله با کرونا در کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نقی پور اصل مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور در بازدید از واحد‌های صنعتی مراغه گفت: این تسهیلات از ابتدای سال به صنایع و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی، تولید وینتیلاتور و ملزومات پزشکی پرداخت شده است.

او افزود: این میزان تسهیلات حمایتی به ۱۲ واحد صنعتی و دانش بنیان پرداخت شده است.

او با اشاره به جولان کرونا در کشور گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته همچنان آمادگی دارد از واحد‌های تولیدی و صنعتی برای تولید ملزومات پزشکی در مقابله با کرونا حمایت کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در خصوص اقدامات انجام شده به منظور افزایش سرمایه این صندوق نیز گفت: براساس برنامه‌های جامع وزارت صمت اعتبار این صندوق امسال ۴ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

 امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این بازدید‌ها گفت: ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

 امین زاده افزود: این تسهیلات در راستای حمایت از واحد‌های راکد، نیمه فعال و نیمه تمام برای راه اندازی و رونق تولید پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ۱۰۵ واحد واجد شرایط در آذربایجان شرقی برای دریافت تسهیلات رونق شناسایی شده است افزود: از این واحد‌ها ۲۱ واحد راکد، نیمه فعال و نیمه تمام تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در واحد‌های نیمه تمام تسهیلات بیشتر به واحد‌هایی پرداخت می‌شود که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.