شمار مبتلایان به کرونا در بروجن از مرز ۲۰۰ نفر عبور کرد

با مثبت اعلام شدن نتیجه تست ۲۲ مورد مشکوک شناسایی شده طی ۴۸ ساعت گذشته، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان بروجن به ۲۰۳ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با مثبت اعلام شدن نتیجه تست ۲۲ مورد مشکوک شناسایی شده طی ۴۸ ساعت گذشته، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان بروجن به ۲۰۳ نفر رسید.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری از یک هزار و ۶۷۸ مورد مشکوک در بروجن نمونه گیری شده که نتیجه تست یک هزار و ۴۱۲ نفر منفی بوده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: با تلاش کادر بهداشت و درمان یک هزار و ۴۰۵ نفر بهبود یافتند و هم اکنون ۱۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن بستری هستند.

او ادامه داد: بررسی نتایج یک نظرسنجی در شهرستان بروجن نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم از ابتلای خود و خانواده‌شان به ویروس کرونا نگران بوده و دو درصد نیز اعتقادی به این بیماری ویروسی ندارند.

شیرانی گفت: به رغم وجود این نگرانی، اما بی‌توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک بهداشتی، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مراسم‌های شادی و عزا عمده دلیل شیوع کووید ۱۹ عنوان شده است.

او ادامه داد: به گفته متخصصان، دارو و واکسن تأیید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار