صدیقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش دانشجویان خارجی در ترم تحصیلی آینده ترکیبی خواهد بود

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در ترم تحصیلی آینده آموزش دانشجویان خارجی به صورت ترکیبی حضوری و مجازی خواهد بود.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای بازگشت دانشجویان خارجی به کشور با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، گفت: برنامه کنونی برای آموزش دانشجویان خارجی همانند دانشجویان داخلی ترکیب شیوه حضوری و غیر حضوری است.

صدیقی در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا باید منتظر باشیم و ببینیم که امکان حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه وجود دارد یا خیر. 

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: فعلا برنامه‌ای که داریم و با وزارت خارجه هم صحبت کردیم این است که امکان بازگشت دانشجویان خارجی از ۱۵ شهریور به کشور فراهم شود.

معاون وزیر علوم افزود: با این وجود با توجه به پروتکل‌های بهداشتی به زودی درباره حضوری و یا مجازی بودن دانشجویان خارجی تصمیم گیری خواهد شد.

او در ادامه تاکید کرد: برنامه آموزش دانشجویان خارجی تاکنون این است که این دانشجویان از ۱۵ شهریور از ترکیب آموزش حضوری و مجازی استفاده کنند.

شروع آموزش مجازی به دانشجویان خارجی از ترم تحصیلی آینده

صدیقی درباره جذب دانشجوی خارجی به صورت مجازی نیز گفت: جذب دانشجوی خارجی به صورت مجازی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و طبیعتا باید زیر ساخت‌های لازم آن فراهم شود. در کنار پذیرش به صورت مجازی ارزشیابی مدارک غیر حضوری در دانشگاه‌های خارج و منتخب یک بحث است که باید بررسی شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: فکر می‌کنیم که آموزش زبان فارسی را از ترم آینده به شکل غیر حضوری شروع کنیم و دانشجویانی که در ایران برای آموزش زبان فارسی حضور پیدا می‌کردند فعلا به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل دهند.

او ادامه داد: امیداوریم به تدریج با ارتباطاتی که بین دانشگاه‌های قوی داخل در قالب کنسرسیوم برقرار می‌شود همکاری ایجاد شود و جذب دانشجوی خارجی را از حضوری به غیر حضوری تغییر دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار