بهره برداری از پنج پروژه آموزش و پرورش در خوشاب

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تا هفته دولت ۵ پروژه آموزش و پرورش در خوشاب به بهره برداری خواهد رسید.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: پنج پروژه آموزشی در حال ساخت تا هفته دولت در خوشاب به بهره برداری خواهد رسید و چند پروژه هم در طول سال و یا نهایتا در سال آینده تحویل داده خواهد شد.

او افزود: در موضوع به کارگیری نیرو‌های انسانی بومی ماده ۲۸ استخدام لیسانس‌ها و فوق لیسانس ها، شهریور ماه آزمون برگزار خواهد شد که سهمیه ۲هزار و ۶۰۰ نفری را برای خراسان رضوی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ما سهمیه خوشاب را در ماده ۲۸ و نیز دانشگاه فرهنگیان جدا خواهیم کرد که هم عدالت حفظ شده باشد و هم به سمت بومی‌گزینی حرکت کرده باشیم.

خدابنده با اشاره به  تخصیص رشته‌های هنرستانی و کاردانش بیان کرد: کمک خواهیم کرد که رشته‌هایی در کنار تجهیزات لازم برای آموزش به هنرستان‌های این شهرستان تخصیص داده شود که حداقل از نظر آینده شغلی، کار آفرینی و اشتغال زایی به وجود آید.

او تصریح کرد: با توجه به ظرفیت منطقه که بیشتر بحث کشاورزی و دامپروری رونق دارد، به نظر باید رشته‌های وابسته و زیرمجموعه کشاورزی و دامپروری را اختصاص دهیم تا دانش آموزان بتوانند در آینده در همین شهرستان در رشته مرتبط منطقه مشغول شوند تا باعث مهاجرت آن‌ها نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با رفع محرومیت‌ها تاکید کرد: زیر ساخت‌ها بعد از گدشت ۱۰ سال از شهرستان شدن خوشاب هنوز ناقص و محرومیت خوشاب کاملا مشهود است، در حد توان تا جایی که برای استان مقدور باشد کمک خواهیم کرد که این محرومیت‌ها رفع شوند.

خدابنده اظهار کرد: با سازمان فنی و حرفه‌ای استان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم کارگاهی را در خوشاب دایر کنیم و برون‌سپاری را حداقل از طریق سازمان فنی حرفه‌ای پیگیری کنیم که سابقه لازم رعایت شود.

انتهای پیام// ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.