تعطیلی دو هفته‌ای غار کتله خور در استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، غار کتله خور تا دو هفته تعطیل است.

 غار کتله خوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با توجه به بازدید زیاد علاقمندان از این مجموعه گردشگری و به منظور سلامت هموطنان، بازدید گردشگران به علت شیوع کرونا ویروس از غار کتله خور تا دو هفته آینده انجام نمی‌شود.

ارجمند گفت: از ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ هیچ گردشگری در ویلا‌های اقامتی غارکتله خور و روستای گرماب پذیرش نشده و تا مساعد نشدن شرایط از لحاظ حفظ سلامت همشهریان و مسافران این امکان وجود نخواهد داشت.

او ادامه داد: همچنین غار‌ها دارای محیط سرد و مرطوب هستند و با توجه اینکه ویروس کرونا در محیط سرد عمر و ماندگاری بیشتری دارد و همچنین وجود خفاش‌ها، حضور گردشگران و غارنوردان در غار‌ها می‌تواند به شیوع یا تداوم ویروس کرونا در دوره‌های بعد کمک کند.
 
ارجمند گفت: از گردشگران و هم استانی‌ها درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی برای بازدید از این مجموعه گردشگری به کتله خور سفر نکنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: برای مقابله ویروس کرونا، اجرای اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرارگرفته است و کلیه مجموعه‌ها و اماکن گردشگری هر روز ضدعفونی می‌شوند و مورد بازرسی قرار می‌گیرند. 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.