مدیر تولید شرکت لوله سازی اهواز:

پروژه انتقال نفت گوره به جاسک، دست تحریم‌ها را بست

احمدی گفت: ادامه پروژه انتقال نفت گوره به جاسک، تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را بی اثر کرد و توان ایرانیان را به نمایش گذاشت.

احمدی مدیر تولید شرکت لوله سازی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک یک پروژه استراتژیک و ملی محسوب می‌شود که قرار است نفت سنگین و نیمه سنگین را از شرق کارون به تلمبه خانه گوره انتقال دهد.

او با بیان اینکه مقرر شده این خط لوله، نفت ترش را از تلمبه خانه گوره به طول ۱۰۰ کیلومتر به جاسک منتقل کند، افزود: با این اقدام تنگه استراتژیک هرمز را دور زده و نفت را به دریای عمان می‌رسانیم.

احمدی با بیان اینکه نفت ترش نیازمند شرایط و سرویس خاصی است، اظهار داشت: در سال ۹۶، این پروژه عظیم کلید خورد و قرار بود ورق‌های مورد نیاز تولید لوله‌های انتقال نفت از کشورهای خارجی خریداری و به کشور وارد شود، اما اعمال تحریم‌های ظالمانه مانع واردات ورق‌ها شد، به این معنی که نتوانستیم بیش از ۲۲ هزار تن ورق وارد کرده و در خط تولید و آماده سازی قرار دهیم.

مدیر تولید شرکت لوله سازی اهواز تصریح کرد: البته متخصصان و نیروی انسانی تحریم‌ها را به یک فرصت طلایی تبدیل کردند و توانستیم با همت و تلاش فولاد اکسین خوزستان ساخت ورق‌های سرویس ترش را برای اولین در کشور بومی سازی کنیم و همه مواد اولیه مورد نیاز را تولید و به کارفرما تحویل دهیم.

این مقام مسئول اعمال تحریم‌ها بر ایران را بی اثر دانست و بیان داشت: درحال حاضر تولید حدود ۲۹۰ کیلومتر از پروژه یک هزار و ۱۰۰ کیلومتری گوره به جاسک محقق شده و امیدواریم با همت متخصصان ایرانی این پروژه به سرانجام برسد، چراکه هیچگاه تحریم‌ها ما را از پای نینداخته اند و توانستیم به قله‌های موفقیت برسیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.